Woudenberg O13-1 boekt een gemakkelijk winst tegen het lastige 't Goy 13-1

't Goy JO13-1

10 november 2018 11:25

Rinze de Greef

Om boven aan in de eerste klasse te komen is op zich al een hele prestatie, maar om boven aan te blijven is nog veel moeilijker! Dat is de boodschap die de jongens mee kregen, met het advies om altijd van je eigen kracht uit te gaan. Hiermee gingen de jongens geconcentreerd de wedstrijd in. Tijdens de warming-up zagen we al dat de tegenstander een aantal grote jongens in hun team hadden. Hans had ons hier al over ingelicht na het zien van een wedstrijd van deze ploeg. Maar met het voetbal dat Woudenberg O13-1 kan spelen hoeft dat niet altijd een probleem te zijn. Het begin van de wedstrijd was dit echter wel even wennen. Gelijk in de 3e minuut was het een steekpass door onze verdediging naar hun langen spits, die met grote stappen te snel was voor onze verdedigers, en dan ook gelijk scoorde 0-1. Oei.. dat was even andere koek! Gelukkig raakte niemand in paniek en probeerde de jongens gewoon hun eigen spel te spelen. Dit resulteerde in een snelle 1-1 van rechtsback Siebe, hij beloonde zichzelf na een lange periode van blessure leed met een goede goal. Kort er na werd het zelfs 2-1, het was duidelijk dat woudenberg probeerde te voetballen en daar had zeker de verdediging van ’t Goy het moeilijk mee. Af en toe werd een verkeerde of te zacht pass van Woudenberg onderschept, maar de verdediging had zich prima herpakt na de vroege achterstand en liet zich niet meer verrassen. Het was zelfs een prima uitgespeelde actie vanaf de Keeper Olivier via Finn en Thijmen die Alessio bereikte die vervolgens voor een fraaie 3-1 zorgde. Dit was tevens de rust stand. Het beeld was in de tweede helft hetzelfde Woudenberg probeerde te voetballen en ’t Goy deed er alles aan om dit met het fysieke verschil te voorkomen. Dit kon er niet voor zorgen dat Woudenberg toch uitloopt naar 6-1. Daarna zakte het spel wat in en kreeg ’t Goy toch nog een paar kansjes waar de 6-2 uit kwam. Weer een prima overwinning tegen een voor onze jongens lastige tegenstander. Ook hier kan weer van geleerd worden. Op naar een belangrijke reeks tegen de top van deze competitie!