O13-1 naar Amerongen

DVSA JO13-1G

Levi Gijsbertsen (intikker)

6 oktober 2018 11:00

Deze morgen gingen we op de heerlijke tijd van 10:00 richting Amerongen voor de wedstrijd tegen DVSA. Met dit prachtige weer werd het een heerlijke voetbal ochtend. Bij de bespreking in de kleedkamer was het duidelijk dat Jesse de tegenstander goed geanalyseerd had. Ze hebben veel gescoord maar ook veel doelpunten tegen gekregen. Dat betekend dat we ze vroeg vast moeten zetten op hun eigen helft. Omdat er nog gevoetbald werd op het veld, en er ook nog een scheidsrechter uit de kantine geregeld moest worden kunnen we dan eindelijk een kwartier later als gepland beginnen. Onze jongens hadden de instructie goed begrepen en zetten de tegenstander vast op hun eigen helft. Echter was het voetbal van onze kant rommelig en konden we niet echt kansen creëren. Toch was het in de 12e minuut Alessio die op links goed door kwam en verwoestend in de hoek schoot. Daarna kwam DVSA een keer gevaarlijk bij ons doel maar Olivier was zoals altijd attent. In de 25e minuut was het weer Alessio die op aangeven van Ruben de 0-2 binnen schoot. We waren duidelijk sterker maar het spel wat we kunnen spelen kwam er niet echt uit. Dit resulteerde in het einde van de eerste helft in een tegen goal waarmee de ruststand op 1-2 kwam. In de tweede helft begonnen we zeer goed dat resulteerde na 4 minuten in een penalty, echter schiet Alessio deze naast. Gelukkig is het in de 36e minuut wel raak en is het 1-3. Helaas komt het rommelige spel na 10 munten spelen weer terug en hebben we het soms moeilijk. DVSA schiet een keer op de lat, en maakt in een scrimmage waarbij Olivier zwaar gehinderd word toch 2-3. Het word toch nog spannend! Toch is het een prima diepte pass op Quinten die op snelheid naar de goal gaat en hem panklaar op Levi Gijsbertsen legt die als invaller de 2-4 binnen schuift. We hebben toch de 3 punten binnen ondanks een niet hele goede wedstrijd. Top Jongens!! Deze wedstrijden horen er ook bij.