O13-1 tegen VRC.

VRC JO13-1

13 oktober 2018 11:00

Arend Legemaat

Op deze mooie zaterdag waarbij er vrijwel zeker een warmte record gaat sneuvelen moest de O13-1 het opnemen tegen VRC. Afgelopen seizoenen een angstgegner gebleken. De jongens waren dan ook een beetje gespannen. Dit was vooral te merken, doordat het hele team om 10:00 reeds geheel aangekleed in de kleedkamer zat, terwijl we om 10:15 afgesproken hadden om te verzamelen. De gele shirts moesten dan ook weer uit omdat deze vervangen moesten worden voor de blauwe uit shirts. Na een extra lange warming-up in het ochtend zonnetje kon het gaan beginnen. We hielden nog een minuut stilte voor een overleden bestuurslid van VRC en gingen na de vertrouwde “gele shirtjes-zwarte broeken” jel, op de posities staan. Arend onze scheidsrechter floot voor de aanvang van de eerste helft, en de jongens gingen uit de startblokken. Het was al snel Ruben die in de eerste minuut met een prachtige lob de 1-0 op het bord zette. Dat was nog eens een begin! Toch was VRC een behoorlijke tegenstander en was zeker niet minder dan onze jongens. Zij kregen dan ook wat kansen, maar benutte deze niet. Het was onze O13-1 die zeer effectief was, er werd dan ook door Levi, Alessio en een eigen doelpunt na een scherpe corner, een ruststand van 4-0 op het bord gezet. De tweede helft wilde VRC er nog wat van gaan maken en gingen vol goede moed van start, echter tot goede kansen kwamen zij niet. Iedereen voelde dat deze overwinning niet weggegeven zou worden, en de speelwijze waarop dat ging gebeuren was zeer goed. Het was na 10 minuten in de tweede helft Alessio die de 5-0 aan tekende en het begin inluidde van een monster score. Door nog 5 keer te scoren werd het uiteindelijk 10-0, en daarmee hebben de jongens de koppositie in de eerste klasse weer terug gepakt. Goed gedaan jongens!!