Topper in de eerste klasse!

DOVO JO13-2

Quinten Peek (intikker)
    Assist: Dirk Bothof
    Assist: Quinten Peek

29 september 2018 10:00

Voor onze talentvolle selectie was er de in de tweede speelronde direct een topper in de 1e klasse13 omdat beide teams hun eerste wedstrijd ruim wisten te winnen. Zoals altijd stonden onze jongens te popelen op de parkeerplaats om op deze prachtige ochtend het duel met Dovo aan te gaan. Na de altijd lastige parkeer perikelen stonden alle ouders tijdig langs de lijn om onze jongens fris van start te zien gaan. Het resulteerde dan ook gelijk in grote kans voor Quinten echter had hij het visier nog niet op scherp staan. We kregen allemaal snel in de gaten dat Dovo een goed spelend team was, dit was vooral te zien in technisch goed voetbal wat zij na die eerste kans van ons lieten zien. Het bleef dan ook lang 0-0 met wel een overwicht voor Woudenberg doordat de verdediging weer als een huis stond. Ook Onze keeper Olivier was weer scherp zoals altijd en straalde de zelfverzekerdheid die nodig is in dit soort wedstrijden. Uiteindelijk was het in de 24 min. een aanval zoals we die van onze jongen kennen, met een perfect opbouw en Alessio die op snelheid op de linkerkant doorbreekt, de goede voorzet was voor de inlopende Quinten, die inmiddels het visier goed heeft staan, een makkie! de 0-1 was een feit en klopte met het wedstrijd beeld. even later is het een prachtige strakke steek pass diagonaal door het midden van Dirk die Alessio bereikt, deze laat de kans niet onbenut en schiet snoei hard in. De 0-2 staat bij rust op het bord, maar door het uitvallen van Wesley en Siebe moeten de jongens deze wedstrijd zonder wissels uit spelen. De tweede helft is weer een goed begin met een aantal kansen die er net niet in gaan, waardoor Dovo er weer een beetje in begint te geloven. Zij gaat er vanaf dat moment wat steviger in en proberen van de situatie zonder wissels gebruik te maken. Hun linksbuiten komt in de 40e min. goed door en geeft een pass die niet goed verwerkt word waardoor zelfs Olivier bij het daaropvolgende schot kansloos is. Deze 1-2 is een aansluitingstreffer die wel eens een ommekeer kan brengen in de wedstrijd. Toch ziet het er naar uit dat onze jongens prima met deze tegenslag omgaan, en rustig en goed blijven voetballen. Het is dan ook in de 50e min. Alessio die koel de 1-3 binnen schiet en daarmee de winst wel bijna zeker veiligstelt.
    Dovo blijft wel voetballen en creëert nog wel een aantal kansjes, maar onze jongen houden het hoofd er bij en raken niet van slag. Uiteindelijk is het Quinten die een balletje panklaar leg voor Levi die goed binnen schiet. De 1-4 staat op het bord aan het einde van deze leuke en spannende wedstrijd. We staan hier mee fier aan kop met 6 punten en een doelsaldo van +8 Geweldig Jongens!!