Delta Sports D4 - Woudenberg JO12-1

Wedstrijd:        Delta Sports D4 - Woudenberg D2

Status:              Competitiewedstrijd

Eindstand:        1 - 7

Dinsdag 26 oktober moest de D2 in de avonduren de wedstrijd inhalen die aanvankelijk de zaterdag voor de herfstvakantie gepland stond. Delta Sports kon toen niet voldoende spelers op de been brengen en in goed overleg werd de wedstrijd verplaatst naar dinsdagavond 26 oktober; een wedstrijd met kunstlicht, startend om 19.00 uur.

Aaron bleef ziek thuis, Jordy en Marco zijn inmiddels weer volledig hersteld van hun blessures. Bas op het doel, achterin Thijs, Jarrett, Marco, Jeroen. Het middenveld bezet door Perry, Micha en David. Voorin Bart, Jordy en Sam. Rick., Cas en Jesse begonnen op de bank.

Onder toeziend oog van behoorlijk wat ouders die mee waren gekomen naar Houten, begon de D2 fanatiek aan de wedstrijd. Daardoor was er veel druk op het doel van Delta Sports, al direct vanaf het begin. Daarbij werd echter te veel de drukte voor het doel op gezocht met veel loopacties met de bal. En dan loop je je vast. De spelers van de D2 kregen dit door en na verloop van tijd werd het spel dan ook ruimer op gezet. Ook werd soms wat meer naar achteren gevoetbald, waardoor Delta Sports bij het eigen doel wegtrok. Dat leverde de nodige ruimte op voor Woudenberg. In de 16e minuut wist Micha met een pass door het midden de wegsprintende Sam te bereiken. Heel koel tikte hij de bal rechts langs de keeper en was het 0 – 1.

In de 20e minuut was het weer Sam die – dit keer na een pass van Jordy – de bal in het doel wist te werken; 0 – 2. Woudenberg bleef het betere van het spel houden. Delta Sports had zo nu en dan wel ruimte om de bal op te brengen, maar vervolgens bleek de verdediging van de D2 als een huis te staan. Woudenberg rook meer kansen. Bart zag een hoge bal nog net door de keeper gepakt worden. In de 28e minuut ging Thijs aan de linkerkant van het veld op avontuur (als rechtsback), na een diepe pass van Jesse. Thijs zag zijn schot langs de keeper tegen de binnenkant van de paal komen. Bart was attent meegegaan en wist de terugspringende bal nu wel in het net te werken; 0 – 3. Dat was ook de ruststand.

In de tweede helft ging Woudenberg even fanatiek van start als in de eerste helft. Direct in de 31e minuut leverde dat een mogelijkheid voor Sam op, maar de verdediging van Delta Sports wist het gevaar nog af te wenden. De afgeslagen bal kwam bij Rick. Hij wist de bal met een lage schuiver rechts van de keeper in het doel te werken, 0 – 4. Kort daarop kwam een cornerbal van Micha bij Bart terecht. Bart tikte de bal hoog door buiten het strafschopgebied. Daar stond Thijs klaar die de bal met een droge knal via de onderkant van de lat in het doel werkte; 0 – 5. Tot de 42e minuut bleef het – ondanks mooi opgezette aanvallen -  rustig. De keeper van Delta Sports wist een aantal afstandschoten goed te verwerken. Delta Sports werd echter moe en gaf meer ruimte weg. Eerst zagen zowel Rick als Jeroen nog schoten naast het doel verdwijnen. In de 48e minuut wist de keeper een schot van Perry maar half te keren en was Jordy de man om de bal in het net te werken; 0 – 6. Jordy raakte op dreef. In de 52e minuut werd een schot van hem nog over het doel gewerkt door de keeper, maar in de 56e minuut wist Jordy wel toe te slaan; 0 - 7.

In de laatste minuut van de wedstrijd trok de D2 massaal op. Een verre bal van Delta Sports werd goed opgepikt door de spits, die na een lange run Bas wist te omspelen en de eer voor Delta Sports wist te redden, waardoor de eindstand op 1 – 7 werd bepaald.

Zaterdag 30 oktober staat de thuiswedstrijd tegen Delta Sports D5 op het programma. Dat zal – hoe gek het wellicht ook klinkt – een veel lastiger wedstrijd worden. De Woudenbergse D2 staat weliswaar boven Delta Sports D5, maar de verschillen zijn klein.