Duur puntenverlies op bezoek bij De Merino’s 4

Anoniem (afstandschot)
    Assist: Anoniem

6 oktober 2018 12:00

Voor de beker speelden we onlangs al op Sportpark De Groene Velden tegen de Merino’s 6. Dat duel eindigde in een 2-3 overwinning. Woudenberg 8 eindigde op een tweede plek na de duels tegen Roda ’46 7 (2-5 verlies) en Musketiers 3 (3-0 winst).

Na de start van het seizoen tegen Veenendaal 6 (1-1) en de 0-3 nederlaag tegen Valleivogels 9, ging Woudenberg 8 op zoek naar de eerste overwinning in de competitie. De openingsfase bleek veelbelovend. De Woudenbergers kregen diverse mogelijkheden, maar was het wachten op de eerste treffer. Die viel uiteindelijk binnen door Willem van den Pol, die niet veel later ook voor de 0-2 tussenstand zorgde.

Het duel had vroegtijdig al beslist moeten worden, maar door een verschil van twee goals en tevens de 1-2 aansluitingstreffer, ging de thuisploeg er volledig achter staan. Dat resulteerde zelfs in een 2-2 gelijkmaker, daar de aanvaller anticipeerde op de losgelaten bal van doelman Erik van der Linden op een afstandsschot. Uit een corner werd zelfs de score met een kopbal omgezet in een 3-2 ruststand.

In de rust werd er bekeken hoe we de tegenstander weer de baas konden zijn. Voetballend deed Woudenberg het prima, maar in de afronding faalde. Zo ook aan het begin van de tweede helft. De bal was alleen op het speelhelft van De Merino’s 4. Snel druk zetten om tot wederom nieuwe kansen te komen. Schoten van o.a. Dennis Koudijs en Rowald Pul gingen er niet in.

De 3-3 hing in de lucht. Bij een duel om de bal liep Jeroen Koudijs een knieblessure op en verliet het veld. Vervolgens deed de geel-zwarte formatie pogingen tot de gelijkmaker. Echter bracht de thuisploeg op fraaie wijze met een afstandschot de 4-2 tegen de touwen. Vervolgens bleek De Merino’s 4 te profiteren van de ruimte door ook de 5-2 en 6-2 binnen te werken.

Waar Woudenberg 8 voor de eerste twee doelpunten zorgde, was dat ook aan het eind van dit duel van toepassing. Rowald Pul kon van buiten de zestien het lederen projectiel mooi binnen schieten, 6-3. Ook Hevrest Essa deed dit na met een laag schot, wat niet meer houdbaar was voor de doelman, 6-4.

Een onnodige nederlaag waarbij de punt(en) werden weggegeven. De return zal later dit seizoen veel beter moeten verlopen. Zaterdag 12 oktober om 15:00 uur een thuisduel tegen DOVO 11.