Eemdijk 7 profiteert van onzorgvuldig spelende thuisploeg

Assist: Anoniem

17 november 2018 15:00

André Smit

Op de ranglijst was de voorsprong met tegenstander Eemdijk 7 één punt. Een gelijkwaardige tegenstander in dat opzicht. In de eerste helft bleek dat ook wel te zijn. De eerste kans was voor de thuisploeg, maar Rowald Pul stuitte op de doelman. Gelegenheidsrechtsback Willem van den Pol zette zelf een aanval op en bediende met een lange bal Rowald, die voor gaf en Willem de bal niet langs de tegenstander kreeg.

Aan de andere kant een schot, waarbij Erik van der Linden gestrekt moest gaan om de 0-1 te voorkomen. Deze stand werd echter wel neergezet, waarbij het niet goed liep aan Woudenbergse kant. Met de 0-1 achterstand werd de rust ingegaan.

Net als vorige week op bezoek bij Austerlitz 2 (5-2 verlies) viel er aan het begin van de tweede helft een tegentreffer te noteren. Het leek een ongevaarlijke aanval te worden, maar de bal ging onder Erik door net over de doellijn in de verre hoek, 0-2.

De thuisploeg kreeg nog wat kansen om tot de aansluitingstreffer te komen. Uit een hoekschop van Rowald bracht Hevrest Essa de stand op 1-2, door de bal met de hak binnen te werken. Mogelijkheden op de 2-2 gelijkmaker volgden. Een mooie voorzet vanaf rechts door Sander van Vliet kon Willem net niet bereiken om goed binnen te koppen.

Een goede aanval via de rechterkant, met een één-tweetje tussen Lars van Ginkel en Jeroen Koudijs, werd door laatstgenoemde goed meegenomen. Echter was het schot niet goed en keerde de doelman deze inzet. Richting het einde van de wedstrijd werd het duel definitief beslist in het voordeel van Eemdijk 7, met een goed schot, 1-3.

Het was deze zaterdagmiddag niet het gewenste spel om te spelen en slopen er wat slordigheden in, waardoor Eemdijk 7 kon profiteren. Een punt was zeker haalbaar geweest. Zaterdag 24 november om 12:00 uur een uitwedstrijd tegen Scherpenzeel 4.