Eerste helft voor Scherpenzeel 4, de tweede voor Woudenberg 8: 1-1

Woudenberg 8

Anoniem (volley)

24 november 2018 12:00

Na de twee opgelopen nederlagen tegen Austerlitz 2 (5-2) en Eemdijk 7 (1-3) stond de uitwedstrijd tegen Scherpenzeel 4 op het programma. Deze ploeg wist eerder dit seizoen overigens van Eemdijk 7 te winnen. De andere overwinning was op hekkensluiter DOVO 11.

Het begin van de wedstrijd was voor de thuisploeg. Het team zorgde er voor om enkele malen voor het doel te komen en was het feller in de duels en combinaties. Hier had Woudenberg 8 het lastig mee en bleek aanvallend de eindpass om tot scoren te komen te ontbreken. Grote kansen werden niet genoteerd, maar waren het meer schoten van afstand.

Aan de andere kant kwam de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. De 2-0 leek in de maak, maar ging op de paal en niet veel later uit buitenspelpositie geannuleerd. Zaak was om het in de tweede helft recht te zetten en voor de gelijkmaker te gaan. Het ging beter lopen en daardoor nam Woudenberg het heft in handen om tot mogelijkheden te komen.

Na ruim een uur spelen viel de gelijkmaker. Een verdediger probeerde de bal weg te koppen, maar deed dat recht voor de voeten van Justin Fluit. Een aanname en met een volley schoot Justin de bal in de linkerhoek, 1-1. Het enige wapenfeit van de thuisploeg was halverwege de tweede helft, waarbij Erik van der Linden handelend moest optreden.

Vervolgens bleef Woudenberg tot het laatste moment op zoek naar de 1-2. Dit doelpunt viel echter niet en gingen we met een puntendeling huiswaarts. Woudenberg 8 speelt zaterdag 1 december om 14:30 uur bij koploper SVMM 3. Doelstelling is om de ploeg uit Maarn de eerste verliespunten te bezorgen.