Woudenberg 8 en ASC Nieuwland 7 delen de punten: 1-1

... (vrije trap)

16 februari 2019 15:00

S. Huren

Tegen de nummer twee van de competitie, Veenendaal 6, werd vorige week een 3-3 gelijkspel behaald. Woudenberg 8 speelt, tegen de verhoudingen van de afgelopen seizoenen in, dit jaargang in het rechterrijtje. Dat geldt ook voor tegenstander ASC Nieuwland 7. Een jong team die de start van de wedstrijd goed waren begonnen.

Het lukte Woudenberg 8 niet om de bal in de ploeg te houden. ASC Nieuwland 7 ging hier goed mee om. Uit een vrije trap werd de score geopend, 0-1. De tegenpartij kreeg nog één kans om de score te verdubbelen. Wederom een vrije trap wat er aan vooraf ging en uit het doel gewerkt kon worden door doelman Erik van der Linden.

Woudenberg wist het voetballend richting de rust wat beter neer te zetten. De gelijkmaker zat er nog niet in. Frank Ariëns raakte de lat en in de rebound kreeg Mark Heshusius zijn schoen niet tegen de bal. Niet veel later een actie van Rowald Pul aan de linkerkant, waarna zijn poging naast ging.

In de tweede helft wisselingen in de Woudenbergse formatie. Erik voelde zich niet lekker, waardoor Sander van Vliet de honneurs op doel waarnam. Paul ten Ham werd in de eerste helft op zijn scheenbeen geraakt en diende dit te koelen.

Al snel na de hervatting de 1-1 gelijkmaker. Frank had op rechts een goede actie en stelde Mark in staat om met rechts de bal binnen te werken. De thuisploeg maakte een betere indruk en was veelvuldig in balbezit op de helft van de tegenstander. Dit resulteerde met schoten van Justin Fluit en Frank niet op een treffer.

Daarnaast leek ASC Nieuwland 7 content te zijn met een gelijkspel. De ploeg heeft geen kans gehad in het tweede bedrijf, waardoor Sander weinig te doen had. Het lukte de thuisploeg niet om een beter resultaat te halen.

Volgende week wacht de uitontmoeting met Valleivogels 9 om 14:30 uur. Deze ploeg wist zaterdag met 4-2 te winnen van koploper SVMM 3, wat na elf wedstrijden de ongeslagen status niet heeft weten voort te zetten.

De foto’s van de wedstrijd tegen ASC Nieuwland 7 zijn hier te bekijken.