Woudenberg 8 boekt 3e zege op rij en weet de nul te houden

Assist: Hevrest Essa

3 november 2018 15:00

Lund

Voorafgaand aan de wedstrijd tegen FC Driebergen 3 waren er drie onderwerpen van toepassing:

Punt 1: Dat de tegenstander uit Driebergen voor twee spelers een leuke opponent is. In het seizoen 2013-2014 was Chris Valkenburg in de twee onderlinge wedstrijden drie keer trefzeker. Dit keer ontbrak Chris in de opstelling na de opgelopen blessure vorige week tegen SVL 3 (3-5 winst).

Ook Sander van Vliet heeft patent om betrokken te zijn bij doelpunten. In 2014 als aangever op Chris. En bij de laatste twee uitduels in Driebergen een voorzet op Alex Slinger en een goal na een 2-2 gelijkspel. Eerder dit kalenderjaar een assist op Willem van den Pol (2-1 nederlaag). De vraag is of Sander opnieuw zijn stempel op de wedstrijd kan drukken.

Historie tegen FC Driebergen 3 (voorheen 5e en 7e elftal):
    26-05-18: Woudenberg 8 - FC Driebergen 5: 5-2
    03-02-18: FC Driebergen 5 - Woudenberg 8: 2-1
    02-04-16: FC Driebergen 5 - Woudenberg 8: 2-2
    07-11-15: Woudenberg 8 - FC Driebergen 5: 1-4
    22-03-14: FC Driebergen 7 - Woudenberg 8: 4-1
    26-10-13: Woudenberg 8 - FC Driebergen 7: 6-5

Punt 2: Alsof het zo moet zijn, dat als Woudenberg 8 tegen FC Driebergen 3 komt te spelen er geen scheidsrechter beschikbaar is. De laatste drie thuiswedstrijden is dit het geval geweest. In 2015 floten Willem en Luuk Dibbits allebei een helft. Eind vorig seizoen hanteerde Jeroen Koudijs de Fluit. En ditmaal op de dag zelf een afmelding van een arbiter. Gelukkig wist Sven Lund een oplossing te vinden en was zijn vader in de mogelijkheid om de wedstrijd in goede banen te leiden. Uitstekend gefloten, bedankt daarvoor!

Punt 3: Na een moeizame competitiestart doet Woudenberg 8 weer helemaal mee. De vorige twee duels tegen DOVO 11 (5-1) en SVL 3 (3-5) werden gewonnen. Kan het achtste de derde zege op rij binnen slepen?

Dan uiteraard over de wedstrijd zelf. De eerste helft ging gelijk op en creëerden beide ploegen weinig mogelijkheden. Justin Fluit had namens de thuisploeg een schot in huis en aan de andere kant een bal op de lat door een aanvaller van FC Driebergen 3.

Het tweede bedrijf zorgde voor een beter spelbeeld waarin beide teams veelvuldig voor het doel van de tegenstander kwamen. Nadat Rowald Pul met een geplaatst schot in de rechterhoek de score leek te openen, werd de treffer geannuleerd wegens buitenspel. Niet veel later was het opnieuw Rowald met een schot, maar keerde de doelman de inzet, waarna Sander van Vliet alsnog de goalie wist te kloppen, 1-0. En daardoor weer betrokken bij een doelpunt tegen FC Driebergen 3.

In een kort tijdsbestek werd de 2-0  op het scorebord gezet. Hevrest Essa legde de bal panklaar op Lars van Ginkel, die het doelnet wist te doen r(G)inkelen. Een keurig schot in de rechterhoek. Woudenberg 8 gooide er nog een schepje bovenop. Het was opnieuw Hevrest die met een goede pass op Rowald strooide. De middenvelder kon recht op de doelman aflopen en verPulverde met een schot de 3-0 tegen de touwen.

Niet veel later vervulde Joris van den Pol eveneens zo’n zelfde pass als Hevrest richting Rowald. Dit keer stond er een verdediger tussen, waardoor dit geen treffer opleverde. Verschillende aanvallen zorgden voor kansen met o.a. een schot van Jeroen. Sven had de 4-0 op zijn voet, maar met een afzwaaier ging de bal over. En maakte Sander Willekeurig zijn acties en hield daarmee de bal in de ploeg.

De tegenpartij trommelde voor het doel van goalie Willem om tot een eretreffer te komen. Met een aantal afstandschoten sloeg FC Driebergen 3 de plank mis, want Willem lepelde verschillende pogingen voor de doellijn weg. Het betekende de eerste keer dit seizoen dat de nul werd gehouden.

Al met al gLunderende gezichten aan Woudenbergse zijde met de derde overwinning op rij. Volgende week tegen de nummer twee Austerlitz 2. Dit team is na vijf wedstrijden nog ongeslagen. Kan Woudenberg 8 net als vorig seizoen voor een mooie pot zorgen? Destijds werd de avondwedstrijd met 2-5 gewonnen.