Oorvijg voor Woudenberg bij terugkeer

22 september 2018 14:30

Dhr. H. Migchelbrink

Opstelling Woudenberg 1

Weersomstandigheden geven wedstrijd Woudenberg 1 goed weer.

Voor het eerst in de historie van de v.v. Woudenberg werd in Westervoort aangetreden tegen AVW '66.  Een onbekende tegenstander dat in de voorbereiding uitstekende zaken deed tegen 1e klasse tegenstander.
    Woudenberg had een duidelijk mindere voorbereiding. Veel blessures bij sterkhouders zorgde ervoor dat het begeleidingsteam nog geen enkele keer in de beoogde sterkste samenstelling kon voetballen.
    Afglopen donderdag sloot Rick Staal zich aan bij de lijst met geblesseerden. Een enkelblessures zal Rick een aantal weken aan de kant houden.

Met de mannen die er wel waren moest AVW bestreden worden. De eerste 10 minuten werden de taken goed uitgevoerd en waren beide teams in evenwicht. Todat donker wolken zich samenpakten boven het prachtige sportpark in Westervoort.  Een vrije trap voor AVW '66 werd niet goed verdedigd en met een kopbal werd het eerste tegendoelpunt geincasseerd.  De grijze luchten lieten hun tranen de vrije loop en het spel van Woudenberg werd er niet beter op. AVW was in alle duels de tegenstander de baas. Net iets eerder, meer volwassen en geslepen. Dit verschil werd tussen de 23e en 33e minuut uitgedruk in 3 doelpunten. Met een comfortabele 4-0 voorsprong ging AVW '66 de rust in en was het aan de trainers Jeroen en Dennis de taak de mannen uit de put te halen.

In de tweede helft een zelfde beeld. AVW beter en Woudenberg liep als weer snel achter de feiten aan. Bij een uitbraak van AVW werd Daan met een lobje gepasseerd Erik probeerde de bal nog voor de lijn weg te halen maar zag zijn poging in het net belanden.
    Na de 5-0 ging het gas er bij AVW vanaf en kreeg Woudenberg de gelegenheid om aan voetballen toe te komen. In een van de spaarzame keren dat het doelgebied van AVW werd bezocht kreeg Nick een duw in zijn rug. De scheidrechter beoordeelde dit als een overtreding en legde de bal op 11 meter. Joey wist wel raad met dit kadootje en zette de 5-1 op het scorebord.

Het laatse half uur konden we schriftelijk af doen. AVW nam genoegen met de 5-1 en Woudenberg probeerde de uitslag een beter aanzien te geven maar tot echte kansen kwam het niet.

Volgende week de 1e thuiswedstrijd tegen Lelystad. Dan zullen een aantal geblesseerden weer aansluiten en krijgen de trainers meer keus om het juiste concept uit te denken.