Woudenberg MO15-1 - DVSA MC1

Esther Tolsma 1 x

Nicole 1 x

Anne 1 x

Met 4 doelpunten weer goed op schot.

Moeizame overwinning

Na een spetterende start stond de MC 1 al in 16 minuten op een 4-0 voorsprong, Ramona Sturkenboom wist 3 x en Esther Tolsma 1 x het doel te vinden na uitstekend voorbereidend werk van Nicole en Anne.. Daarna zakte het bij de Woudenbergse dames een beetje in, om de reserve speelsters ook wat speeltijd te geven werd er wat meer gewisseld hiermee wisten er een aantal niet meer goed op welke positie ze moesten spelen.

Ook liep er bij de tegenstander een rechterspits die ontzettend snel was en nauwelijk bij te benen. Chantal had grote moeite om haar af te stoppen en dit had tot gevolg dat DVSA aardig inliep, het werd zelfs op een gegeven moment 4-3.

Je zag de angst in de ploeg sluipen en enige aanpassing in de opstelling was noodzakelijk. Anoek kreeg opdracht de snelle dame van DVSA te dekken en Chantal verhuisde naar het middenveld.

Dit had een goede uitwerking, de MC1 wist door doelpunten van Ramona en Nicole weer een veilige marge te bewerkstelligen. DVSA kwam nog een keer tot scoren 6-4 maar tegen het eind van de wedstrijd wist Anne nog met een prima doelpunt de wedstrijd definitief te beslissen.

Het was een zwaar bevochten overwinning met de drie punten blijft de MC1 aardig in het spoor van Vriendenschaar en behoudt de 2e plaats op de ranglijst.

Verslag: Gerard van Hal