VV Woudenberg O13-1 op duelkracht afgetroefd!

DHSC JO13-1

1e klasse 03C promotiepoule

16 februari 2019 11:00

Tim van Nimwegen

De matige wedstrijd van vorige week hebben de jongens van JO13-1 snel achter zich gelaten. Deze week was er prima getraind, en stand de focus volledig op een nieuw succesje. De bezoekers uit Utrecht van DHSC keken hun ogen uit op het prachtige complex van vv Woudenberg wat er deze ochtend prachtig bijlag in het zonnetje. Alle ingrediënten voor een leuke wedstrijd waren aanwezig. Sjaak en Jesse hebben de jongens gewaarschuwd om zich niet door de Utrechtse jongens te laten aftroeven. Nadat wij ons verontschuldigd hebben voor het zeer slechte veld, kon de wedstrijd beginnen. De begin fase was gelijk rommelig, iedereen moest wel even wennen aan het veld. Snel werd duidelijk dat DHSC het met de lange ballen op ging lossen, het leken wel duidelijk ingestudeerde patronen. Door lef en een fysieke strijd de bal snel in bezit krijgen, terug leggen en de lange bal er overheen om te proberen in de counter Woudenberg te verschalken. Het was uiteindelijk een corner die de 0-1 op het bord zette. Daarna kreeg woudenberg de wedstrijd wat beter onder controle, echter de paar prima kansen die daar uit volgde leverde niet de gelijkmaker op. In de rust werd er wederom op gewezen dat de duels te veel verloren doordat de tegenstander feller was. Dit moest beter! Tevens zou er aan de bal de rust moeten om te combineren, dat is waar deze jongens goed in zijn. Het begint van de tweede helft was veelbelovend het leek er op dat de gelijkmaker er aan zat te komen. Een goede kop kans van Quinten ging er helaas niet in, en een vergissing van de tegenstander door het prima druk zetten weer niet afgestraft. Nee sterker nog, door een concentratie verlies in de achterhoede was het de 0-2 voor DHSC. Op dat moment geheel tegen de verhouding in. Dit was voor Woudenberg een cruciaal moment. De goede beginfase van de tweede helft veranderde in zeer slordig voetbal, de tegenstander merkte dit ook en kon door nog een tandje feller de duels aan te gaan de score uitbreiden naar 0-4. Een beetje geflatteerd maar toch een duidelijke nederlaag!