Houten D3 - Woudenberg JO12-1

Wedstrijd:        Houten D3 - Woudenberg D2

Status:             Competitiewedstrijd

Eindstand:        2 - 1

Zaterdag 6 november 2010; tegen de koploper, Houten D3, in Houten zelf. Terwijl iedereen zich afvraagt of er na de grote hoeveelheid regen wel gevoetbald zal worden, zullen wij op kunstgras spelen en kan er dus gevoetbald worden. Tijdens een groot gedeelte van de wedstrijd bleef het droog, met zelfs de zon er bij!

Dit keer moest de D2 aantreden zonder Jesse, die ziek thuisbleef. Verder geen afzeggingen of zieken, dus in totaal drie wisselspelers. Micha op het doel, achterin Bas, Jarrett, Marco en Thijs. Op het middenveld, David, Jeroen en Cas. Voorin Sam, Rick en Bart. Op de bank begonnen Aaron, Jordy en Perry.

Houten heeft tot nu toe één wedstrijd verloren, van Austerlitz. Daar hadden wij goed tegen gespeeld, maar uiteindelijk wel van verloren. Wij staan zelf op de derde plaats, dus we zouden best wel aan elkaar gewaagd kunnen zijn. Dat bleek uit duidelijk in de wedstrijd. De beide verdedigingen stonden goed te spelen. Noch de Woudenbergse D2, noch Houten wisten in de aanval een vuist te maken. Het was daardoor vooral een spel dat zich op het middenveld afspeelde. Daarbij bleek Houten wat zorgvuldiger in de passes dan Woudenberg. Er zat nog wat teveel onrust in het spel van de D2 en vaak waren we net iets te laat bij de bal, allemaal nog zonder dat dit echt gevaar opleverde. In de 10e minuut van de eerste helft kon de Houtense spits aangespeeld worden, waarna een snelle uitbraak richting het Woudenbergse doel volgde. Micha verkleinde zijn doel, maar dat hielp niet, waardoor Houten op 1 – 0 voorsprong kwam.

Woudenberg probeerde wat meer aan te dringen. Dat leverde in de 16e minuut een vrije trap op de rand van de zestien meter. Jeroen had eerder laten zien dat hij vanaf die afstand doeltreffend kon zijn. Zijn schot zeilde wel mooi langs de muur, maar de Houtense keeper stond goed opgesteld. Even later probeerde Rick nog via een solo-actie gevaar te stichten, maar zijn bal verdween uit een lastige hoek in het zijnet.

In de tweede helft liet Woudenberg beter voetbal zien, er was meer rust en meer beweging, waardoor Houten toch meer in de verdediging werd gedrukt. Dat betekende ook dat – zeker in het begin van de tweede helft – Woudenberg een groot aantal corners kreeg. Ondanks verwoede pogingen, lukte het echter niet om uit die corners te scoren. De D2 was er wel steeds vlakbij op die momenten, maar het lukte (nog) niet. Dan moet je wel altijd op blijven letten; in de 43e minuut kwam er ruimte voor Houten. Een speler kreeg veel ruimte, maar gelukkig ging zijn schot over het doel.

In de 45e minuut was er weer een corner voor Woudenberg. Dit keer op links. De voor het doel draaiende bal werd door Aaron binnengetikt, 1 – 1. In deze fase had Woudenberg duidelijk het betere van het spel. Perry zag een bal van hem net naast gaan en we gaven Houten weinig mogelijkheden. Ook Jordy zag een bal, die hij na een mislukte uittrap voor zijn voeten kreeg, maar net naast het doel verdwijnen.

In de 54e minuut was het echter toch Houten dat aan het langste eind trok. Een mooie solo-actie van een Houtense speler kon niet onderbroken worden, waarna hij ook nog Micha wist te passeren. Dat leverde de 2 – 1 winst op voor Houten, hoewel een gelijkspel de verhoudingen ook goed had weergegeven. Er is goed gevoetbald aan Woudenbergse kant. Deze wedstrijd laat duidelijk zien dat de D2 een ploeg is waar nog iedere keer groei in te zien is en waarvan het terecht is dat de ploeg in het bovenste gedeelte van de competitie staat.

Komende zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen DEV uit Doorn op het programma. Hoewel DEV lager op de ranglijst staat, wil dat niet zeggen dat het een makkie kan gaan worden!