Een tienklapper van het 5e elftal tegen DEV Doorn 2

DEV Doorn 2

7 december 2019 13:00

A. (André) Smit

Met de behaalde zes punten, overwinningen op SVMM (3-4) en Jonathan 3 (5-4), kon de thuisploeg drie punten toevoegen tegen DEV. Op het kunstgrasveld had Woudenberg 5 uiteindelijk een eenvoudige middag tegen DEV 2. Een 10-0 overwinning in de vierde klasse!

In de eerste helft sloeg Woudenberg 5 al een paar keer gevaarlijk toe. De 1-0 werd gemaakt door Kevin van Nieuw Amerongen. Op aangeven van Jelte Los was de pass op Jeroen Koudijs perfect die het lederen projectiel met boogbal in de verre hoek kon werken, 2-0. De ruststand werd op 3-0 gebracht. Na een hoekschop van Angelo Scherpenzeel kon Ronald van Ginkel binnen koppen.

De doelman van DEV 2 ging er in het tweede bedrijf een one-man-show van maken en dupeerde daarmee zijn ploeggenoten. Dit door veelvuldig te vroeg uit zijn doel te komen of met de bal aan de voet een solo richting de middenlijn te maken.

Mede daardoor kon Woudenberg 5 uitlopen naar grote cijfers. Diverse goals werden van afstand gemaakt en waren Kevin (3x), Angelo (2x) en William van den Berg (2x) trefzeker. Een ruime overwinning wat nauwelijks voor komt in de vierde klasse.

Dit was de laatste competitiewedstrijd in 2019. Zaterdag 14 december de laatste wedstrijd van het kalenderjaar. In Scherpenzeel spelen we voor een bekeraffiche tegen het tweede elftal van de blauw-witten.