Dit keer, na een 1-3 achterstand, geen herhaling richting een overwinning

Woudenberg 5

Valleivogels 4

... (intikker)
    Angelo Scherpenzeel (vrije trap)

5 oktober 2019 13:00

A. Mulder

Vorige week werd een 3-1 achterstand op bezoek bij SVMM 2 omgezet in een 3-4 overwinning. Dit keer tegen Valleivogels 4 een thuiswedstrijd. Door afwezigheid van diverse spelers en een blessure bij doelman Micha van der Mijl, namen Angelo Scherpenzeel (1e helft) en Willem van den Pol (2e helft) de honneurs op doel waar.

Al vroeg in de wedstrijd greep Joris van den Pol goed in door de bal te onderscheppen om een tegenstander niet op doel te laten schieten. Uit een counter viel de 0-1 binnen. De gelijkmaker werd gezocht, maar een schot van Willem ging via de voet van de doelman op de paal. Echter verdubbelde Valleivogels 4 de stand naar 0-2.

De net ingevallen Collin van Dijk schoot vanaf de rechterkant op het doel en via een grabbelende keeper was de aansluitingstreffer gemaakt, 1-2. Een strafschop van Valleivogels 4 werd door goalie Angelo op de paal gekeken. Vlak voor de rust stuitte Frank Ariëns op de doelman en ontbrak de gelijkmaker.

Na de rust wilden de Woudenbergers de tweede helft goed starten. Jelte Los met een goede kopbal, maar werd gepakt door de keeper. Een aanval aan de linkerkant van Valleivogels 4 zorgde voor een 1-3 tussenstand. Een vrijstaande speler stond vrij en kon daardoor makkelijk binnen tikken. Kan Woudenberg 5 net als vorige week voor een ommekeer zorgen?

Dat zat er helaas niet in. Willem zag zijn pass om op te bouwen onderschept worden door een aanvaller, die voor de 1-4 aantekende. Het ontbrak de Woudenbergse formatie in de tweede helft om het spel van de Vogels te ontregelen. De 2-4 kwam uit een goed genomen vrije trap van Angelo, met een mooie bal in de rechterhoek.

De slotfase was aangebroken, waarbij de 3-4 bijna nog gemaakt werd. Op een inzet van Frank reageerde de doelman alert. Uiteindelijk bleef de stand op 2-4 steken. Na drie wedstrijden staat Woudenberg 5 op de zevende plaats met drie punten. Volgende week om 12:30 uur een uitduel bij SVF 2.