Woudenberg 5 - Jonathan 3

Assist: Jelte Los

23 november 2019 13:00

André Smit

De thuisontmoeting van een week geleden tegen Zeist 2 begon goed met een 2-0 voorsprong, maar eindigde in een 2-4 nederlaag. Tegen Jonathan 3 was het gat tussen beide ploegen drie punten in het voordeel van de ploeg uit Zeist. Kan Woudenberg 5 de behaalde drie punten verdubbelen en tevens op gelijke hoogte komen met Jonathan 3?

De start was veelbelovend. Ronald van Ginkel leek de 1-0 binnen te koppen, maar vanwege een duwtje werd de treffer niet toegekend. Een goed combinerend spelende thuisploeg hield Jonathan 3 uit het spel en was veelal in de aanval. Op aangeven van Kevin van Nieuw Amerongen kon Jelte Los mooi binnen koppen, 1-0. De aangever, Kevin, mocht daarna van afstand uithalen om de score te verdubbelen naar 2-0.

Na een voorzet van Frank Ariëns werd de bal via het hoofd van Kevin tegen de touwen gewerkt, 3-0. Niet veel later was het Frank zelf die voor de 4-0 aantekende. Een riante voorsprong, dat zou toch niet mis kunnen gaan? Echter werd de spanning voor het rustsignaal teruggebracht. In eerste instantie haalde Dennis Koudijs de bal van de doellijn, waardoor er nog werd ingezet om de nul te houden.

Een schot zorgde voor de 4-1 en kwam het geloof terug bij de tegenstander. Het resulteerde zelfs naar 4-2 en uit een hoekschop lukte het Rick van Ginkel niet om bij de eerste paal het lederen projectiel terug het veld in te koppen, waarna de 4-3 genoteerd werd.

Deze kleine voorsprong hield de wedstrijd in spanning. Een vrije trap van Angelo Scherpenzeel ging over. Vervolgens had Remco Minjon aan de rechterkant een goede actie in huis. Enkele seconden later bij deze aanval werd de stand op 5-3 gezet door William van den Berg. Toch brak er een slotfase aan, waarbij de winst nog niet definitief binnen was.

De 5-4 kwam uiteindelijk tot stand en waren de slotminuten voor de tegenstander, die kansen zagen om met één punt huiswaarts te gaan keren. Daarvoor kregen ze te weinig tijd en zat de wedstrijd er op. Het betekende de eerste thuiszege in de competitie. De eerdere overwinning was op bezoek bij SVMM (3-4). Zaterdag 30 november volgt de confrontatie met CJVV 5.