Strijdbaar Woudenberg 5 komt te kort tegen koploper DOSC 3

... (kopbal)

7 maart 2020 13:00

Willem van den Pol

De vorige ontmoeting met DOSC 3 eindigde in Den Dolder met een uitslag van 4-0. Dit keer kwam de koploper, nog geen nederlaag geleden, naar Woudenberg. De geel-zwarten kenden een ongeslagen thuisstatus (5-3 winst op Candia ’66 2) in 2020.

Allereerst voordat de wedstrijd zou starten een jaarlijks terugkerend verhaal: betreffende scheidsrechter kan niet en was er geen vervanging geregeld. In eerste instantie gaf Chris Valkenburg aan om de fluit te hanteren, maar werd dit overgenomen door Willem van den Pol. Willem, fijn dat je de wedstrijd hebt gefloten!

De eerste helft ging gelijk op en maakte Woudenberg het de tegenpartij lastig om met steekpassjes, zoals eerder in Den Dolder, te gaan strooien. De eerste kans van de wedstrijd werd gekeerd door doelman Micha van der Mijl. Uit het niets kwam DOSC 3 op een 0-1 voorsprong. Na een slechte balaanname haalde de tegenstander opeens uit en bleek trefzeker te zijn. Aan de andere kant weinig mogelijkheden. Een hoekschop van Angelo Scherpenzeel werd naast gekopt door Remco Minjon.

Woudenberg 5 ging op dezelfde voet verder in het tweede bedrijf. Een vrije trap werd uiteindelijk door een verdediger van DOSC 3 binnen gekopt, 0-2. Er volgden kansen op de aansluitingstreffer. Een voorzet van Kevin van Nieuw Amerongen werd naast getikt door Ronald van Ginkel. En de opstormende Chris Valkenburg zag zijn inzet net naast de verkeerde kant van de paal gaan.

Zo blijft DOSC 3 de ongeslagen status vasthouden. Het schema in maart is uitgesteld vanwege de maatregelen van het Coronavirus. Hierdoor gaan de wedstrijden tegen Candia ’66 2 (14 maart) en DEV 2 (28 maart) niet door. De eerstvolgende wedstrijd lijkt zaterdag 4 april te worden. Dan komt CJVV 5 op bezoek in Woudenberg.