Soest SO 2 - Woudenberg 5

Soest SO 2

1 februari 2020 16:00

Vorige week werd er een 2-1 nederlaag geleden op bezoek bij Zeist 2, de nummer drie van de competitie. Dit keer wederom tegen een hoogvlieger. SO Soest 2 staat namelijk op plek vier. De eerste ontmoeting deze voetbaljaargang in Woudenberg eindigde in een 2-5 verlies.

Na afwezigheid van twee wedstrijden kon Micha van der Mijl weer de honneurs waarnemen in het doel. SO Soest 2 had in het eerste bedrijf de wind mee en kwam tot enkele doelpogingen, maar wist Micha handelend op te treden. Woudenberg 5 liet zich aanvallend af en toe zien.

Een schot van Jeroen Koudijs ging naast. Rick van Ginkel leek alleen op doel af te gaan, maar werd dit afgevlagd wegens buitenspel. Een diepe bal op Frank Ariëns was bijna haalbaar, maar de doelman kwam zijn strafschopgebied uit en kwam onhandig in aanraking met Frank. Een vrije trap voor de geel-zwarten leverde geen resultaat op.

Een vlot lopende aanval van de thuisploeg zorgde voor een 1-0 tussenstand. En niet veel later was de tweede treffer een feit, wat tevens een 2-0 ruststand betekende. De scheidsrechter wist overigens op aangeven van de thuisspelende spelers te fluiten, waar er andersom niet voor gefloten werd.

Toch probeerde Woudenberg 5 in de tweede helft weerstand te bieden en enkele kansen te creëren. Marijn Berkel zag wat verdedigers voor zich staan en kon daardoor niet uithalen. Via een kluts kon Jeroen niet volledig de bal raken.

Een schot van Rick werd gekeerd door de doelman en een perfecte kopbal van Angelo Scherpenzeel werd tot hoekschop verwerkt. Ook een scrimmage voor het doel van SO Soest 2 leverde geen aansluitingstreffer op. In het laatste kwartier bepaalde de thuisploeg, met een goede uithaal, de eindstand op 3-0.

Zaterdag 8 februari geen wedstrijd in competitieverband. Dat zal zaterdag 15 februari worden in een kraker met Candia ’66 2. In Woudenberg start deze confrontatie om 13:00 uur. Gaat het Woudenberg 5 dan lukken om de eerste zege in 2020 te gaan boeken?