Zeist 2 - Woudenberg 5

Zeist 2

Woudenberg 5

Rick van Ginkel (intikker)

25 januari 2020 11:00

Tijdens het duel met Jonathan 3 (6-3 verlies) raakten in de eerste helft Jelte Los en Joris van den Pol geblesseerd. Beide heren moesten daardoor deze wedstrijd in Zeist missen. Micha van der Mijl ontbrak onder de lat en konden Willem van den Pol (1e helft) en Remco Minjon (2e helft) de keepersrol op zich nemen.

De eerste vijf minuten begon de thuisploeg goed aan de wedstrijd. Woudenberg 5 wist het daarna onder controle te krijgen en was met enkele counters op weg naar de openingstreffer. Angelo Scherpenzeel stuitte op de doelman en ook Kevin van Nieuw Amerongen zag twee schoten naast het doel belanden.

Daarna volgt de voetbalwet als er zelf niet gescoord gaat worden. Bij de opbouw werd er balverlies geleden en een schot van afstand werd onhoudbaar in de hoek geschoten, 1-0. Niet veel later volgt na een snelle aanval net zo’n doelpunt waarbij de stand op 2-0 werd gezet.

Een lastige tweede helft brak aan. Aanvallend kwamen de geel-zwarten niet meer voor het doel van de tegenpartij. De verdedigers en ook stand-in doelman Remco wisten diverse schoten te blokken/redden. Toch viel er een aansluitingstreffer te noteren. Een schot van Mike Toller werd gekeerd door de goalie, maar een oplettende Rick van Ginkel kon de rebound binnen werken, 2-1.

In de resterende speeltijd bleef het nog tegen houden om niet tegen een grotere nederlaag te lopen. Een pittige wedstrijd waarin het team, door met elkaar samen te werken, uiteindelijk een nipte 2-1 nederlaag incasseerde.