Candia '66 3 - Woudenberg 5

Candia '66 3

Groep 1 24

19 oktober 2019 12:00

* Woudenberg 5 wint na strafschoppen, een 2-2 eindstand na 90 minuten.

Strafschoppenserie:
    0-1 Willem van den Pol
    1-1 Candia ’66 3 raak
    1-2  Frank Ari
    ëns
    1-2 Candia ’66 3 mis
    1-3 William van den Berg
    1-3 Candia ’66 3 mis
    1-3 Angelo Scherpenzeel mis
    1-3 Candia ’66 3 mis

Vorige week werd er een onnodige 4-1 competitienederlaag geleden tegen SVF 2. Uitgerekend deze tegenstander was in de eerste bekerronde de enige tegenstander van Candia ’66 3. In Cothen won de ploeg uit Rhenen met 2-4. Woudenberg 5 kon het vizier weer richten op deze bekerontmoeting.

De groepsfase was veelbelovend. Alle drie de duels werden namelijk winnend afgesloten: Renswoude 3 (1-4), TOV 4 (5-3) en VOP 2 (5-4). Met veertien man, waarbij Tim van Nimwegen zich bij de selectie kon toevoegen, keek Woudenberg 5 voor het eerst in deze bekerstrijd tegen een 1-0 achterstand aan. Aan de linkerkant schoot de aanvaller in de korte hoek binnen.

De geel-zwarte formatie drong daarna meer aan naar voren. Een verdediger kon in een duel met Willem van den Pol de bal niet wegwerken, waarna Frank wist uit te halen voor de 1-1 gelijkmaker. Al in de eerste helft werd de rol van doelman Micha van der Mijl belangrijk. Met diverse reddingen kwam er geen nieuwe voorsprong voor de thuisploeg.

Vlak voor het rustsignaal nam Tim de bal vanaf eigen helft mee naar voren. Na een breedtepass op Willem werd Angelo Scherpenzeel in staat gesteld om de bal voor te geven. Daarbij wist Frank met links het lederen projectiel over de doelman te schieten, 1-2 rust.

Met goede moed werd de tweede helft ingezet. Een lastige helft waarin Candia ’66 3 meer de aanval op zocht. Meerdere mogelijkheden waren er voor de gelijkmaker, die echter ook viel. Een tegenstander kon uiteindelijk bij de tweede paal binnen werken, 2-2.

Deze stand bleef lang staan. Micha kon een bal uit de bovenhoek tot hoekschop verwerken en was er in de slotfase nog een kopbal voor Candia ’66 3, welke naast ging. Daarvoor had Willem nog een mooie voorzet op Frank, maar laatstgenoemde kon net niet bij de bal komen om binnen te koppen.

Strafschoppen bleken uiteindelijk de uitkomst welke ploeg de volgende bekerronde zou halen. Hierin was de Woudenbergse formatie drie keer trefzeker en wist Micha drie keer een penalty te stoppen. De laatste strafschop werd als Panenka ingezet, maar kon Micha de bal nog voor de doellijn keren.

Woudenberg 5 door naar de volgende ronde! Tim bedankt voor het meedoen!