Goede bekerserie 5e elftal werd gestopt op bezoek bij Scherpenzeel 2

Jelte Los (intikker)

Groep 1 03

14 december 2019 12:00

Vorige week werd de eerste competitiehelft van het seizoen met een 10-0 afgesloten tegen DEV 2. In de laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2019 was er een bekerduel tegen Scherpenzeel 2. Woudenberg 5 kent een goede reeks in de beker.

Het bekerseizoen werd in de groepsfase goed gestart: Renswoude 3 (1-4), TOV 4 (5-3) en VOP 2 (5-4). In de volgende ronde werd Candia ’66 3 (2-2, w.n.s.) uitgeschakeld en werd Woudenberg 5 gekoppeld met tegenstander Scherpenzeel 2. In de competitie overigens bij Candia ’66 3, maar dan in het linkerrijtje.

Door enkele afwezigen waren Niels Heshusius, Erwin Koudijs en Bjorn van Weerdenburg inzetbaar. Bedankt dat jullie mee konden doen. Het tweede elftal van Scherpenzeel had een lastige middag tegen een strijdbaar Woudenberg 5. Wel kwam de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Aan de rechterzijde werd balverlies geleden. Een schot van afstand ging pardoes tegen de touwen.

Woudenberg 5 herstelde zich prima en dat resulteerde in enkele kansen. Jelte Los maakte de 1-1 waarbij alles weer mogelijk was. Een afstandsschot van Kevin van Nieuw Amerongen ging in het zijnet. Willem van den Pol zag zijn inzet gekeerd worden door de doelman. Een voorsprong voor de geel-zwarte formatie zat er niet in.

In het tweede bedrijf begon Scherpenzeel 2 wat meer mogelijkheden te krijgen. Waar de thuisploeg in de eerste helft nauwelijks kansen wist af te dwingen, kwam het wat meer voor het doel. Na een uur spelen viel de 2-1.

De spanning bleef aanwezig tijdens de wedstrijd. Echter kwam de blauw-witte formatie op een 3-1 voorsprong. Met nog een kwartier te gaan begon Woudenberg 5 nog aan een offensief. William van den Berg kreeg een kopkans. Bjorn schoot naast en Erwin kwam net niet goed uit om de bal op doel te schieten.

Met een 3-1 uitslag de uitschakeling in de beker. Het team kan terug kijken op mooie bekeraffiches en zich volledig richten op de competitie. In het nieuwe kalenderjaar zal het vijfde elftal proberen om punten te pakken. De eerste wedstrijd is zaterdag 18 januari op bezoek bij Jonathan 3.