Dubbele comeback

Charlotte Veen (afstandschot)
    Assist: Joyce Cortus

29 augustus 2020 10:30

De meiden stonden naar bijna een half jaar eindelijk weer op het gras voor een officiële wedstrijd. Door Corona konden we helaas het vorige seizoen niet in stijl afmaken. We keken dus allemaal erg uit naar deze wedstrijd. Al daalde het enthousiasme wel een tikkie toen we onze tegenstander zagen. We hebben de stap gemaakt naar de MO-15, maar die dames waren wel erg groot en lang…..

In het begin van de wedstrijd hadden we dan ook iets te veel ontzag voor onze tegenstanders. Na 5 minuten kregen we de bal dan ook niet goed weg uit onze eigen 16 meter en rommelde JSVN de bal in de goal, 1-0 achter. Het was wel het nieuwe startschot voor de wedstrijd, na deze goal gingen we veel beter voetballen. We kregen zelf ook door dat we eigenlijk veel beter waren. Op het middenveld werden door Silje, Fleur en Suze veel duels gewonnen. Waardoor we onze spitsen regelmatig aan het werk konden zetten. Het was dan ook niet meer dan terecht dat Charlotte, na een heerlijke panna, met een heerlijk afstandsschot de 1-1 maakte.

Jammer genoeg duurde de eerste helft net een minuut te lang, opslag van rust brak JSVN nog een keer door onze verdediging heen en maakte 2-1. Iet wat chagrijnig zaten we dus in de dug-out met de rust. We hadden echt het gevoel dat we hier de driepunten konden pakken. Dus gingen we messcherp weer het veld op. Maar….

Voordat de eerste minuut om was het al 3-1. Tijd voor een tweede comeback. Goed storen voorin, verzorgt voetbal en heerlijke pass-jes op Charlotte zorgde in een paar minuten voor de meer dan terechte 3-4. JSVN deed er een schepje bovenop, wat was er gebeurd, het scorebord gaf ineens 3-4 aan. Maar uitstekend werk van onze verdedigers zorgde gelukkig weinig werk voor onze keeper. Al moesten Simone en Indy als keeper wel een paar keer handelend optreden vandaag. Daarmee hielden ze ons in de wedstrijd en konden we echt als team de overwinning naar ons toe trekken.

In de laatste minuten was het Joyce, die er al bijna een marathon op had zitten, die met een heerlijk pass Charlotte aan het werk zetten. Onze spits liet drie dames uit Nieuwegein verbaasd achter zich en maakte aan alle twijfels en spanning een einde. Ze scoorde haar 5e doelpunt van de dag. Professioneel werd de wedstrijd uitgespeeld. Een verdiende overwinning van het hele team.