Woudenberg 5 - DOVO 6

Assist: Jelte Los

29 augustus 2020 13:00

A. (Arjan) Keijser

Na een verlengde zomerstop i.v.m. het coronavirus (de laatste competitiewedstrijd was 7 maart tegen DOSC 3, 0-2 verlies), stond eind augustus de eerste wedstrijd van het seizoen op het programma. De bekerontmoeting in Woudenberg was tegen DOVO 6. Het eerste kwartier was even aftasten voor beide ploegen. De thuisploeg kreeg enkele mogelijkheden.

DOVO 6 opende de score met een vlotte aanval via de rechterkant, 0-1. William van den Berg zag zijn inzet gestuit worden door de doelman. Aan de andere kant van het veld viel de 0-2 te noteren. Een overtreding van Yorick Versteeg in het zestien meter gebied leverde een benutte strafschop voor DOVO op, 0-3. Vlak voor het rustsignaal was het van dichtbij de 0-4 voor de Veenendaalse ploeg.

De thuisspelende ploeg moest in de tweede helft zorgen dat de score niet verder zou oplopen. Daarentegen was het na een uur spelen dat Kevin van Nieuw Amerongen vanuit een hoekschop de 1-4 aantekende. Woudenberg kwam vaker voor het doel van de rood-witten, maar resulteerde dat niet in extra doelpunten. Richting het eindsignaal stelde Jelte Los Kevin in staat om de eindstand op 2-4 te zetten.