GVVV 3 - Woudenberg 5

GVVV 3

Woudenberg 5

5 september 2020 14:30

Nadat de eerste bekerwedstrijd tegen DOVO 6 (2-4 verlies) was, konden we dit keer zelf naar Veenendaal. GVVV 3 was op het hoofdveld de tegenpartij. Tijdens het eerste half uur waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Jeroen Koudijs zag zijn schot gekeerd worden door de doelman. Na een goede combinatie wist Thijs Gruteke goed uit te halen. Echter spatte het lederen projectiel uit op de lat.

De kanteling volgde nadat Kevin van Nieuw Amerongen eerder bij de bal was, maar in aanraking kwam met de uitkomende keeper. Een blessure voor Kevin, die veel ruimte kreeg aan de linkerflank, betekende een voortijdig vertrek van het veld. De goalie mocht blijven staan en resteerde er een vrije trap. Doelman Micha van der Mijl had in de eerste helft katachtige reddingen en hield daardoor de Veenendalers van een doelpunt af.

In de tweede helft werd het speelveld te groot, waardoor de Woudenbergse formatie meerdere meters ging maken en GVVV 3 combinerend kon voetballen. Een verkeerde pass van Dennis Koudijs stelde de aanvaller van GVVV 3 in staat om de 1-0 openingstreffer te maken. Rick van Ginkel zag tot tweemaal toe zijn schoten naast het doel gaan. Een kwartier voor tijd werd het duel definitief in het voordeel van de Veenendalers beslist, 2-0.