JO11-1 KAMPIOEN

Assist: Thomas Knoop

3 oktober 2020 9:00

Kieran Schoonhoven

Vandaag is het 3 oktober 2020 en vandaag kan het gaan gebeuren, iets waar eigenlijk niemand rekening mee had gehouden voor het begin van de competitie. De JO11-1 van vv Woudenberg kan kampioen worden in de 1e klasse. Het weer was de hele week al niet echt geweldig, zou het dan op zaterdagochtend ook zulk slecht weer zijn of hebben we geluk. Van tevoren was er al gevraagd om met zoveel mogelijk mensen de wedstrijd te komen bekijken. Maar helaas was er toen maandag 28 september waar weer strenge corona-maatregelen werden medegedeeld. Helaas hield dat dus in dat de ouders er niet bij mochten zijn. Erg balen maar we dachten maar zo, ook bij de Championsleague finale waren er geen toeschouwers, gelukkig loopt er toevallig wel een pad langs het veld waar we speelden en daar stonden de trouwe supporters dan toch te kijken.

De wedstrijd van vandaag is tegen VRC JO11-2. Tegen het tweede team van VRC spelen we meestal onze beste wedstrijden, als dat dan vandaag ook weer eens zou kunnen lukken. In de standaardopstelling met 1 keeper. 2 verdedigers, 4 middenvelders en een diepe spits begonnen we deze wedstrijd waar iedereen toch wel een beetje voor gespannen was. In de kleedkamer waar het altijd veel kabaal is, was het bijna oorverdovend stil.

Het begin van de wedstrijd was redelijk goed en binnen 11 minuten stonden we met 2-0 voor door een eigen doelpunt en een doelpunt van Niels. Hierna leek het er een beetje op of de zenuwen nog meer in de benen schoten, passes kwamen niet meer aan en de tegenstander kon steeds gemakkelijker combineren en kreeg meer ruimte, hetgeen resulteerde in de 2-1 5 minuten voor de rust.

In de rust probeerden we de weer de focus te pakken te krijgen, helaas pakte dat in dat kwart nog niet helemaal goed uit. Al heel snel werd het 2-2 en kreeg VRC nog diverse grote kansen, Jort moest zelfs nog een keer met kunst en vliegwerk de bal van de lijn halen en Mounir moest veelal achterin assisteren in plaats van mee te voetballen op het middenveld. Voorin bij Woudenberg moest onze spits alles alleen doen omdat er geen aansluiting was, de meeste jongens vonden het kennelijk belangrijker om geen goal meer tegen te krijgen. In het laatste kwart zag je gelukkig weer meer aansluiting van oa Daan, Thomas, Sven en Lukas en zag je dat we daardoor ook weer iets makkelijker onder de druk van de tegenstander uit konden voetballen. Daardoor kregen we ook weer meer kansen en konden we uitlopen door 2 doelpunten van Niels tot 4-2, helaas kregen we na de aftrap meteen weer een goal tegen en leek het weer spannend te gaan worden. Hierna scoorde Xavi bijna met een omhaal uit de corner. Gelukkig scoorde Niels nogmaals en was het met 5-3 wel gedaan en kon de JO11-1 de wedstrijd “rustig” uitspelen.

Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter zag je dat de JO11-1 echt een team is en vielen ze elkaar in de armen en gingen ze het aanwezige publiek bedanken. Na een korte competitie zeer terecht kampioen mag je wel zeggen al waren niet alle wedstrijden en momenten in de wedstrijden even goed. Volgende competitie zal een stuk moeilijker gaan worden, maar daar word je alleen maar beter van. Trainers en begeleiding van de JO11-1 zijn echt apetrots op de jongens, kampioen in de 1e klasse, echt super goed gedaan!