Perfect eerste helft en voorsprong alsnog uit handen gegeven

Woudenberg 5

Spakenburg 5

Assist: Tom van Eijk
    Tom van Eijk (schot)
    ... (kopbal)

Mannen beker reserve zaterdag poulefase Groep 2 10

4 september 2021 13:00

L. Bras

Sportpark De Grift
    John F. Kennedylaan 116
    3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Nadat de voorgaande twee seizoenen voortijdig werden stilgelegd vanwege het Coronavirus, werd zaterdag 4 september de aftrap verricht voor een bekerduel. Het 60-jarig jubilerende v.v. Woudenberg kende een vol thuisschema. Woudenberg 5 kreeg Spakenburg 5 op bezoek.

Een perfecte eerste helft met veel Woudenbergs balbezit en combinaties werd richting de 21e minuut tot doelpunt gerealiseerd. Een actie van Jeroen Koudijs leverde vervolgens de aanval op waarbij Tom van Eijk uiteindelijk Angelo Scherpenzeel in staat stelde om de 1-0 binnen te schieten.

De inmiddels ingevallen William van den Berg verdubbelde tien minuten voor het rustsignaal de score naar 2-0. Een hoge bal stuiterde en kon door de tegenstander niet weggewerkt worden. Voor William zat er niets anders op om met een omhaal de bal via de binnenkant van de paal tegen de touwen te werken.

De Spakenburgers kwamen nauwelijks aan aanvallen toe. Uit hoekschoppen werd het team voor het doel gevaarlijk. Bij de eerste hoekschop een wapenfeit met een bal op de paal. Maar in de slotseconden van het eerste bedrijf bleek de corner wel succesvol. Een uithaal zorgde voor de 2-1 ruststand.

Wat Spakenburg vlak voor rust liet zien, deed Woudenberg in de tweede helft direct terug. Aan de rechterkant een goede actie van Thijs Gruteke. Zijn voorzet kwam voor de voeten van Tom die in de korte hoek raak schoot, 3-1. Een mooie tussenstand, maar dat weerhield de gasten niet om zich er bij neer te leggen.

In korte tijd kwamen de blauw-witten tot een 3-3 gelijkmaker. Allereerst een counter waarbij de betreffende doelpuntenmaker de weg naar het doel kon maken om doelman Micha van der Mijl te passeren. De Woudenbergse formatie stond even later niet goed gepositioneerd en uit het niets viel met een rollertje de bal via de paal binnen.

Strijdbaar probeerden de geel-zwarten weer aan een nieuwe aanval te denken om alsnog de winst er uit te slepen. Echter viel de beslissende goal aan de andere kant voor Spakenburg. Een hoekschop werd bij de tweede paal binnen gekopt, 3-4.

Ondanks het goed vertoonde spel in de eerste helft, eindigde de wedstrijd in een domper. De andere wedstrijd in de groep resulteerde eveneens in een 4-3 uitslag waarbij IJsselmeervogels 8 zegevierde tegen Roda ’46 4.