Woudenberg 8 boekt tweede bekerzege bij CJVV 9

3817EP
    AMERSFOORT
    tel. 033-4611820

Woudenberg 8 is uitstekend begonnen in de beker. Vorige week was Jip matchwinner om in de slotfase tegen DOVO 8 te scoren, 1-0. In Amersfoort werd tegen CJVV 9 het tweede bekerduel afgewerkt. Daarin bleken de Woudenbergers de indruk te maken om er een goede wedstrijd van te maken.

Een goede steekpass vanuit de verdediging van Jip werd goed opgepakt door Thijs. De verdediger was de tegenstander voor om de bal mee te nemen en de doelman te passeren, 0-1. De geel-zwarten bleven de bovenliggende partij. Een diepe bal aan de rechterkant werd door Lars binnen gehouden. De opkomende Collin gaf een vervolg aan de aanval. Buiten de zestien werd Jeroen ingespeeld, die de bal aan de vrijstaande Niels kon geven om uit te halen in de verre hoek, 0-2.

De thuisploeg kreeg een schotkans wat naast het doel van Glenn ging. Met nog tien minuten te spelen in de eerste helft, liet Lars van zich horen. Met een goede actie en een mooie boogbal werd de 0-3 tegen de touwen gewerkt. In het tweede bedrijf was het balbezit voor de Woudenbergse formatie. Kansen waren in het begin nog niet te noteren.

De score werd vervolgens uitgebreid. Thijs zorgde met een nieuwe uithaal voor de 0-4 en zijn tweede treffer van het duel. Ook aanvaller Tim werd in staat gesteld om het lederen projectiel beheerst in de rechterhoek te werken, 0-5. In de slotminuten kwam CJVV 9 uit een hoekschop met een eretreffer, 1-5.

Zaterdag 18 september gaan GVVV 5 en Woudenberg 8 onderling uitmaken wie de volgende ronde in de beker gaat bereiken. Beide ploegen staan op zes punten. Vanwege het doelsaldo zullen de Woudenbergers een overwinning nodig hebben. Bij een gelijkspel of winst van GVVV 5 is het de Veenendaalse ploeg om verder te gaan.