Woudenberg 5 weet na tienklapper op Roda '46 3 positief doelsaldo te halen

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Na drie nederlagen in de competitie kwam Woudenberg 5 thuis in actie tegen het eveneens puntloze Roda ’46 3. Tijdens de beginfase ging de wedstrijd gelijk op. Na een kwartier spelen opende de thuisploeg de score. Na een hoekschop kopte een speler van Roda ’46 3 op de eigen lat. De rebound werd benut door Joris, die vervolgens kon binnen tikken, 1-0.

Na een pass van Thijs kon Mark uithalen en zag zijn inzet op de paal gaan. De voorsprong werd tien minuten later weer gelijk gebracht. Waar doelman Micha de bal in zijn handen leek te pakken, kon de tegenstander profiteren om de 1-1 binnen te schieten. Enkele minuten later nam Cas de bal vanaf de linksback positie mee naar voren en bracht daarna Kevin in staat om de 2-1 in de korte hoek te schieten.

Vlak voor het rustsignaal balbezit van Thijs en Rick op het middenveld. Waarna Rick met een perfecte steekpass Frank kon bedienen. De aanvaller gaf voor op de vrijstaande Kevin, die alert kon afronden, 3-1.

In de tweede helft ontstond er eenrichtingsverkeer richting het gehavende Roda ’46 3. Vanaf de rechterkant wist Angelo Kevin te bedienen, die vervolgens om de keeper heen ging en in een leeg doel kon schieten, 4-1. Daarna bleven de Woudenbergers aandringen om een positief doelsaldo neer te gaan zetten.

En dat ging prima. Een schietkans van Angelo raakte de lat, waarna Frank binnen kon koppen, 5-1. Twee minuten later een goede voorzet van Matthijs en was ook Kevin met het hoofd trefzeker, 6-1. Een fout van de Leusdenaren werd door Frank omgezet naar de zevende tegentreffer, 7-1.

Een kwartier voor tijd maakte Angelo binnen één minuut bijna twee identieke doelpunten. De eerste was op aangeven van Joris en stond Angelo oog in oog met de doelman om de bal over de doellijn te schieten, 8-1. Na de aftrap van Roda ’46 3 was er balverlies en kon Angelo wederom alleen voor de keeper verschijnen. Ook dit keer weer koelbloedig om voor de 9-1 te tekenen.

De tegenstander uit Leusden was er bij de hoog opgelopen tussenstand wel klaar mee. Dat weerhield de Woudenbergse formatie er niet van om toch voor de dubbele cijfers te gaan. Wederom zag de verdediging er niet goed uit en kon Angelo het lederen projectiel breed leggen op Kevin om de 10-1 binnen te glijden. Ronald was van afstand dichtbij een doelpoging, maar zag het schot naast het doel gaan.

Een ruime én tevens eerste overwinning van het seizoen. Daarnaast werd het negatieve doelsaldo naar een positief verschil van drie doelpunten gezet. Zaterdag 30 oktober om 16:15 uur volgt de volgende competitie in en tegen Scherpenzeel.