Vierde overwinning op rij voor Woudenberg 5

3902HA
    VEENENDAAL
    tel. 0318-510985

In de competitie is Veenendaal 6 een laagvlieger, maar kwam het een week eerder uit tijdens een bekerronde. Daarin was Woudenberg 6 de tegenstander en eindigde dit duel in een 2-0 zege voor de Woudenbergers.

Voor het vijfde elftal werd het uitduel bij Veenendaal qua score goed begonnen. Op het middenveld wist Jeroen Koudijs de bal te onderscheppen en Frank Ariëns in te spelen. Na een voorzet konden de verdedigers de bal niet wegwerken, maar kreeg Jelte Los de mogelijkheid om uit te halen en in de linkerhoek te schieten, 0-1.

Ondanks de voorsprong konden de geel-zwarten moeizaam balbezit houden en deed de thuisploeg dat wat makkelijker en kwam tot enkele mogelijkheden. Yorick Versteeg kon de bal niet bij een teamgenoot kwijt en daardoor zette de thuisploeg druk en resulteerde dat in een 1-1 gelijkmaker.

Nog geen minuut later was er zelfs de 2-1. Na een goede steekpass kwam de aanvaller van Veenendaal 6 alleen tegenover doelman Micha van der Mijl te staan. Vlak voor het rustsignaal bracht Rick van Ginkel een hoge bal in richting Angelo Scherpenzeel. De aanvaller wist Kevin van Nieuw Amerongen te bedienen om de 2-2 binnen te schieten.

In de rust werden de koppen bij elkaar gebracht om een betere tweede helft op de mat te brengen. Het spelbeeld werd beter en passes werden bereikt. Woudenberg kwam aanvallender voor de dag en al vlot viel op aangeven van Jelte de bal bij Kevin, die in de linkerhoek wist binnen te schieten, 2-3.

Richting het tweede gedeelte van deze tweede helft viel de beslissing. Frank stelde Kevin in staat om zijn derde goal van de wedstrijd te maken en ditmaal belandde het lederen projectiel in de rechterhoek, 2-4. Voor de vierde keer op rij werd er een wedstrijd gewonnen en bivakkeert Woudenberg 5 op de derde plaats.