Klungelende verdediging leidt nederlaag in tegen fysiek harde ploeg

IJsselmeervogels JO19-1

Anoniem (schot)

Hoofdklasse E

9 oktober 2021 15:30

M. Munteanu

Sportpark De Westmaat
    Westdijk 12
    3752AE
    BUNSCHOTEN-SPAKENBURG

Opstelling Woudenberg JO19-1

Laat in de middag stond de jonge geelzwarte formatie uit Woudenberg klaar voor de aftrap tegen IJsselmeervogels. Het was weliswaar de JO19-1, maar door de oprichting van een O23 team niet de van oudsher verwachte sterke ploeg. Het was wel een erg fysieke tegenstander die (zeer) zware overtredingen niet schuwde.
    Anyway, geen excuus om niet kordaat verdedigend op te treden als er gevaar dreigt binnen de 16. De 1-0 en 2-0 waren bijna op identieke wijze op veel te eenvoudige wijze weggegeven. Bij deze stand, halverwege de 1e helft viel dit uiteraard nog om te buigen.

Een beetje slap en misschien ook wel geïntimideerd door de tegenstander, lukte het niet om het eigen aanvalsspel uit te voeren. Mede ook door de arbitraire dwalingen van grens- en scheidsrechter. Deze 'vergat' een speler uit Bunschoten-Spakenburg van het veld te sturen vanwege natrappen. En de grensrechter vond het erg belangrijk om voor buitenspel te vlaggen. De strijdende ploeg uit Woudenberg begon steeds meer van zich af te bijten en diverse keren waren zelfs de getrainde patronen te herkennen. In de loop van de tweede helft kon Thomas nog wat terugdoen, maar het was helaas te weinig voor een punt.