Woudenberg 5 - Veenendaal 6

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Tijdens de voorgaande drie wedstrijden tegen VRC 4 (0-3), GVVV 4 (7-0) en Musketiers 2 (2-0) kwam het 5e elftal niet tot scoren. Daarnaast wist het team dit kalenderjaar 2022 alleen buitenshuis één overwinning te boeken op bezoek bij Roda ’46 6 (4-5). De overige zes duels gingen verloren. Gaat het dan lukken om thuis tegen hekkensluiter Veenendaal 6 de punten te pakken? De eerdere confrontatie dit seizoen in Veenendaal leverde een 2-4 overwinning op.

Met een grotere selectie (zestien man) t.o.v. de vorige duels waar men over net elf of twaalf spelers kon beschikken. Marijn Berkel, Willem van den Pol, Ruud Thijssen en Ruben van Vliet bedankt voor jullie inzet/coaching tijdens de ontmoeting met Veenendaal 6.

De Woudenbergse formatie wist een goede eerste helft neer te zetten. De ploeg speelde compact en wist de druk op de tegenstander te zetten. Daaruit viel ook de 1-0 openingstreffer van Jelte Los. De verdediger kon de bal niet kwijt en wist Jelte het lederen projectiel te veroveren en de doelman te passeren.

Veenendaal 6 kende een lastige fase en zag vervolgens de score verdubbeld worden. Een pass van Dennis Koudijs op Jelte werd van afstand over de keeper geschoten, 2-0. De tegenpartij kwam daarna voor het eerst voor het Woudenbergse doel, wat succes opleverde. De aanvaller kon de bal aannemen en draaien om op doel te schieten. Doelman Micha van der Mijl kon net niet de bal met de hand wegtikken, 2-1.

Toch kon Woudenberg de aanval weer inzetten om de stand weer naar twee doelpunten verschil te krijgen. Een voorzet van Frank Ariëns kon niet geraakt worden door Marijn. Ook een schot van Jeroen Koudijs ging via de binnenkant van de paal terug het veld in. Na ruim een half uur was Frank slimmer in het duel met zijn tegenstander om er met de bal van door te gaan en in de korte hoek raak te schieten, 3-1.

De 3-2 aansluitingstreffer volgde via een tegenstander die door een pass van Micha werd geblokt en de bal onder de lat binnen viel. In het tweede bedrijf was Woudenberg 5 de bovenliggende partij. Beide ploegen kwamen niet tot grote kansen. Een overtreding op Jelte in het zestienmeter gebied leverde een strafschop op. Een geplaatst schot van Jelte leverde zijn derde treffer op en een 4-2 eindstand.

Deze thuiszege betekende de zesde overwinning van het seizoen. Zaterdag 9 april volgt om 13:30 uur het uitduel bij de nummer twee DOVO 5.