Woudenberg 5 - Scherpenzeel 4

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Het is Woudenberg 5 ook gelukt om het tweede duel dit voetbaljaargang met Scherpenzeel 4 winnend af te sluiten. Destijds werd de 1-3 overwinning al in de eerste helft neergezet. De blauw-witte formatie begon goed aan de wedstrijd. Daar eerst een bal voorlangs ging, was het even later wel raak. De aanvaller nam de bal mee en schoot in de rechterhoek raak, 0-1.

De thuisploeg ging vervolgens meer de aanval zoeken. Twee keer kreeg de ploeg een vrije trap welke getrapt werden door Thijs Gruteke. De eerste gaf niet het gewenst effect, de tweede wel. Daarvan kon spits Remco Minjon bijna profiteren. Al glijdend raakte Remco de bal, maar via de keeper was de rebound wel raak. Met een volley bracht Jeroen Koudijs de 1-1 gelijkmaker.

Aanvoerder Joris van den Pol moest de wedstrijd met een blessure staken, maar zag zijn teamgenoten strijden om deze confrontatie met Scherpenzeel 4 goed af te sluiten. In het tweede bedrijf kregen de Woudenbergers de mogelijkheden om de stand op 2-1 te zetten. Op aangeven van Rick van Ginkel kon Frank Ariëns eerder bij de bal komen om deze over de doelman heen te schieten, 2-1. Daarna schoot Frank het lederen projectiel naast.

Richting de slotfase hield Scherpenzeel 4 rekening met een punt en kwam het wat vaker voor het doel van Woudenberg. Met een prachtige redding van Micha van der Mijl werd de bal gekeerd uit de rechterbovenhoek. Vervolgens waren er nog twee momenten dat het uitspelende team dichtbij een treffer was. Echter hield Woudenberg 5 stand en was het de zevende overwinning van het seizoen. Zaterdag 7 mei om 13:00 uur wacht het thuisaffiche met DOVO 5.