Woudenberg 5 - VRC 4

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Drie weken geleden was de laatste wedstrijd tegen Musketiers 2 (1-5 verlies). Zaterdag 12 maart was de thuisontmoeting met VRC 4. De competitie werd in september gestart in Veenendaal tegen VRC 4, waarbij een 4-3 nederlaag werd geleden. Bij een 4-0 achterstand werd dit in de tweede helft bijna tot een gelijkspel gebracht.

Het was even bekijken om voldoende spelers te hebben. Uiteindelijk waren Marijn Berkel, Lars van Ginkel, Eddy Harskamp en Dave toegevoegd om een deel van de wedstrijd mee te doen. Woudenberg 5 startte niet goed aan de wedstrijd. Het had wel balbezit, maar zag VRC 4 vaker voor het doel van Micha van der Mijl verschijnen. Allereerst ging een bal voorlangs, maar volgde vervolgens tweemaal een zelfde situatie waarbij de bal ingetikt kon worden en de achterstand al op 0-2 bracht.

Aan de andere kant schoot Jeroen Koudijs op de paal en kwam de ploeg nog niet tot een aansluitingstreffer. In het tweede gedeelte van de eerste helft was er een mooi afstandsschot in de kruising van een Veenendaler, wat de 0-3 opleverde. Na de rust een ander spelbeeld, waarin de thuisploeg voornamelijk in de aanval was. Angelo Scherpenzeel was de doelman voorbij, maar werd er goed mee verdedigd. Toch kon Angelo het lederen projectiel langs een verdediger krijgen, maar ging de bal via de binnenkant van de paal weer terug het veld in.

Niet veel later een vrije trap genomen door Angelo, recht in de handen van de keeper. Een hoge terugspeelbal van Joris van den Pol werd goed tot hoekschop gekopt door goalie Micha. Enkele minuten later stond Micha goed gepositioneerd om bij een één-op-één situatie redding te brengen. VRC 4 kon in het tweede bedrijf de voorsprong eenvoudig volhouden en zorgde Woudenberg niet voor een tegentreffer.

Zaterdag 19 maart speelt het 5e elftal om 14:15 uur een uitwedstrijd bij GVVV 4.