Woudenberg 6 bekert door na 2-0 zege op Veenendaal 6

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

De drie groepswedstrijden tegen HVC 3 (6-0), VRC 4 (1-5) en Amsvorde 2 (1-4) werden door Woudenberg 6 winnend afgesloten. In de eerste bekerronde was Valleivogels 9 de opponent. Met een 4-0 overwinning had de ploeg de tweede ronde bereikt. Daarin was zaterdag 13 november het affiche met Veenendaal 6.

De thuisploeg werd in de eerste helft enkele keren gevaarlijk om de score te openen. Op aangeven van Sam raakte Tim de lat. Niet veel later weer een perfecte voorzet van Sam, maar kon Nick niet goed uithalen en schoot over. Jordy schoot met zijn linkervoet de bal op de lat.

Een voorzet van Bjorn werd door Jordy doorgekopt in de voeten van Nick. De aanvaller zag zijn inzet net naast het doel gaan. Enkele minuten later verliet Nick geblesseerd het veld en werd vervangen door Kevin.

Een counter zorgde voor het eerste gevaar voor het Woudenbergse doel met goalie Pepijn. De Veenendalers zagen de doelpoging net naast gaan. Een tweede uitvaller met een blessure was Erwin, waarna Stefan zijn vervanger was. Vlak voor het rustsignaal was de Veenendaalse ploeg in de aanval. Een voorzet werd niet bereikt om op doel te koppen.

De start van het tweede bedrijf begon wat minder. Een doelpunt voor Veenendaal 6 werd afgefloten vanwege buitenspel. In de daaropvolgende aanval moest doelman Pepijn handelend optreden. Woudenberg 6 probeerde weer de aanval te zoeken. Kevin schoot voorlangs en het schot van Thijs werd gekeerd.

Maar binnen drie minuten wist Woudenberg 6 de wedstrijd naar zich toe te trekken. Allereerst met een fantastische uithaal van buiten de zestien door Lennard, 1-0. Na een hoekschop kon de keeper de bal niet klem pakken, waardoor het lederen projectiel voor de voeten van Kevin kwam te liggen. Met links wist Kevin de score naar 2-0 te verdubbelen.

Voor de Veenendaalse formatie namen de irritaties toe in de slotfase. Dit resulteerde in een gele kaart wegens opmerkingen op de leiding. Na enkele minuten zat de wedstrijd er op en mag Woudenberg 6 zich klaar maken voor de 3e bekerronde.

Meer wedstrijdfoto's zijn hier te bekijken.