Woudenberg 35+1 - EDO (U) 35+1

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Donderdag 9 juni werd de wedstrijd tussen Woudenberg 35+ en EDO 35+ gespeeld op het hoofdveld van Sportpark De Grift. Onlangs stond de uitontmoeting op het programma en verloren de Woudenbergers met 4-0. Bij deze avondwedstrijd kon de thuisspelende ploeg meer tegenstand bieden en liet het in de eerste helft liggen om het voetbal van EDO te ontregelen. Het team uit Utrecht kreeg het balbezit en Woudenberg liep achter de feiten aan.

Verschillende aanvallen met de daarbij volgende hoekschoppen werd het EDO gemakkelijk gemaakt. Een voorzet werd via de onderkant van de lat binnen gekopt, 0-1. Niet veel later ging het mis in de opbouw en deed EDO dit afstraffen door de 0-2 langs doelman Michiel te schieten.

De geel-zwarte formatie was nauwelijks in de aanval te vinden. En was de bal wel op weg richting het doel van de opponent, was de eindpass niet zorgvuldig. Toch wist Woudenberg de 1-2 aansluitingstreffer te maken. Een uittrap van Mark kwam voor de voeten van Rasjid die de doorgelopen Frank kon bedienen. De aanvaller was eerder bij het lederen projectiel om het laatste zetje te geven en de doelman kansloos was.

De tweede helft beet Woudenberg meer van zich af. Had het meer balbezit en ging het de duels aan. Een goede steekpass van Harry leverde een snelle kans op voor Jeroen. Met een uithaal ging de bal net over de lat bij de kruising. De kans die volgde was wel raak. Rasjid schoot beheerst de bal in de linkerhoek, 2-2.

De uitspelende ploeg had dit niet zien aankomen en moest daardoor weer op zoek naar een nieuwe voorsprong. De eerste poging ging op de lat. Een goede actie op de helft van de tegenstander werd uiteindelijk gestuit door een verdediger, die Frank onder uit haalde. De vrije trap van Harry ging in de hoek, maar de goalie hield tegen.

Uit een hoekschop behaalde EDO uiteindelijk toch de overwinning. De bal ging via de lat weer terug het veld in en kon een tegenstander van dichtbij binnen werken, 2-3. Een strijdbaar Woudenberg probeerde er alsnog een punt uit te halen. Echter was de scheidsrechter die de hoofdrol op wist te eisen door een gele kaart te geven aan Mark en er vervolgens van voetballen geen sprake meer was en de stand op 2-3 bleef steken.