Woudenberg 8 - Merino's de 6

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Begin maart stond deze onderlinge ontmoeting in Veenendaal op het programma. Destijds ging de wedstrijd met 4-2 verloren, ondanks een 1-2 tussenstand. Op het kunstgrasveld in Woudenberg begon de thuisploeg goed aan de wedstrijd. De eerste kansen werden gecreëerd door Thomas en Remco Minjon.

De 1-0 openingstreffer volgde na een goede kap- en draaibeweging van Thomas. Zijn schot werd in eerste instantie gekeerd door de doelman, maar kon Jeroen Koudijs de bal eenvoudig binnen lopen. Het lukte Woudenberg 8 niet om de voorsprong vast te houden. De Merino’s 6 kwam op 1-1. Na goed doorjagen op de keeper van de Veenendalers, wist Thomas het schot te blokken en ging het lederen projectiel het doel in, 2-1.

Na de rust ging het echter mis. Balverlies leverde een kans op voor de bezoekers en de 2-2 gelijkmaker. Bij een doeltrap ging het enkele minuten later opnieuw verkeerd. Justus probeerde het te herstellen, maar beging een overtreding. De toegekende strafschop werd benut, 2-3.

Een doelpoging van Tom van Eijk ging naast het doel. Een aanval aan de linkerkant van De Merino’s 6 was het de spits die de bal in de rechterhoek schoot, 2-4. De eindstand werd door de bezoekers op 2-5 gezet en kreeg Jeroen nog een poging door net eerder bij de bal dan zijn tegenstander te komen, maar zijn inzet ging naast. Hierdoor sluit Woudenberg 8 het seizoen 2021-2022 af met een 2-5 nederlaag.