Woudenberg 5 - Musketiers 2

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Binnen een week tijd kwam Woudenberg 5 op eigen veld tegen de top twee uit. Vorige week was dat tegen koploper VVA Achterberg 4 (3-6) en vervolgens de nummer twee Musketiers 2. Een jonge ploeg uit Elst nam vanaf het begin al het initiatief en was voetballend beter dan de thuisploeg. Een goede bal van Joris van den Pol op Remco Minjon leek voor de openingstreffer te zorgen met een goed schot in de verre hoek. Echter werd er gevlagd voor buitenspel en werd het doelpunt afgekeurd.

Een volgende mogelijkheid was er voor Kevin van Nieuw Amerongen. Een diepe bal werd gespeeld, waarna de aanvaller met de bal richting het doel kon lopen en stuitte op de doelman. Aanvallend kwamen de groen-witten nog niet tot grote mogelijkheden. Wel een aantal hoekschoppen, waar op een gegeven moment uit werd gescoord. De bal werd met een boog in de rechterhoek geschoten, 0-1.

De geel-zwarte formatie zag een week eerder tegen een andere hoogvlieger ook een 0-1 achterstand, maar kwam het vervolgens op gelijke hoogte. Ook in dit duel viel, voor het rustsignaal, de 1-1 gelijkmaker. Frank Ariëns kon de bal bij de tweede paal binnen werken.

De beginfase van de tweede helft ging Musketiers 2 meer de aanval zoeken. De 1-2 viel na een verkeerde terugspeelbal van Mark Heshusius. Hierdoor kon de tegenstander alleen op doelman Micha van der Mijl aflopen om binnen te werken. Vervolgens kwam Woudenberg 5 er niet meer aan te pas en combineerden de Musketiers gemakkelijk naar een nieuwe aanval.

Het resulteerde met goede goals naar 1-3 en 1-4. Aan de andere kant was een verdediger van Musketiers 2 die de bal te kort terug speelde op de doelman. Frank Ariëns kon het lederen projectiel onderscheppen richting doel, maar zag zijn inzet door de doelman gekeerd worden. Tien minuten voor tijd bepaalde Musketiers 2 de eindstand op 1-5. Met een goed schot in de linkerhoek wist een speler van Musketiers 2 te scoren.

Zaterdag 12 maart om 13:00 uur speelt Woudenberg 5 de eerstvolgende wedstrijd. Dan komt VRC 4 op bezoek.