Woudenberg 1 - GRC-14 1

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

De midweekse speelronde leverde voor Woudenberg een thuisduel met rode lantaarndrager GRC ’14 op. De ploeg uit Giessen kent slechts één punt achterstand op de geel-zwarte formatie. Eerder dit seizoen zegevierde Woudenberg met 0-3 bij GRC ’14. Hetzelfde kunstje werd herhaald op eigen veld door treffers van Tom de Greef, Rick Staal en Jarie van Egdom.

Bij Woudenberg stond er voor dit belangrijke affiche de nodige ervaring op het veld. Het centrale verdedigingsduo David Ajayi en Sander van Keulen nam de achterhoede op sleeptouw. Doelman Miguel Makonga ontbrak, waardoor Mike van der Vaart onder de lat stond. Joey Kooij keerde terug na een schorsing (vijfde gele kaart) te hebben uitgezeten tegen LRC (1-0 verlies).

Al vroeg in de wedstrijd wist Joey Kooij met links uit te halen en de lat te raken. Niet veel later ging een vrije trap van de middenvelder over. Na een half uur spelen kreeg GRC ’14 de eerste mogelijkheid, waarbij Mike van der Vaart handelend moest optreden. Uit de genomen hoekschop raakte de uitspelende ploeg de lat.

Daartegenover waren er schoten van afstand van Rick Staal en Tim Banning. Het spel van beide ploegen was niet best met balverlies of de bal werd het veld uitgeschoten. Echter brak Tom de Greef de ban vijf minuten voor het rustsignaal. Een uitstekende pass van Rick Staal werd aangenomen door de aanvoerder en liet zijn tegenstander het nakijken door de bal in de verre hoek te schieten, 1-0.

In het tweede bedrijf kreeg de ploeg van trainer Jeroen Peters de eerste kansen. Allereerst Nick de Greef met een schot, waarna de rebound door Marcel de Groot in de handen van de doelman werd geschoten. Aan de andere kant kregen de gasten ook verschillende mogelijkheden, maar bleek een goed keepende Mike van der Vaart zijn doel schoon te houden.

Na een uur spelen onderbrak Sander van Keulen met een geweldige interceptie de aanval van GRC ’14. Het leverde direct een nieuwe aanval op voor zijn team én met succes. Rick Staal wist eerder bij de bal te komen dan de doelman en liep vervolgens door om eenvoudig de 2-0 binnen te werken.

De supporters van de uitspelende club deden met het gooien van vuurwerk de wedstrijd even onderbreken. Het haalde Woudenberg niet uit het spel en was opnieuw Sander van Keulen alert om de bal voor de doellijn weg te houden. In de slotfase werd de derde treffer gemaakt door invaller Jarie van Egdom, met een perfect geplaatst schot in de linkerhoek, 3-0.

De ontlading was groot bij Woudenberg, want er werd een verschil van vier punten gezet met tegenstander GRC ’14. Later werd bekend dat twee andere concurrenten wisten te winnen. SVL deed dat op eigen veld met 4-3 tegen Nivo Sparta. En Almkerk zegevierde met 3-1 tegen Sliedrecht.

Alleen FC De Bilt (0-4, WNC) en FC Breukelen (0-3, Huizen) verloren de thuisontmoetingen. Woudenberg staat nu op plaats twaalf met negentien punten, evenals FC De Bilt. Almkerk en SVL hebben een punt meer. FC Breukelen staat voorlaatste met twee punten verschil met Woudenberg en hekkensluiter GRC ’14. Woudenberg gaat zaterdag 14 mei op bezoek naar HSV De Zuidvogels. De aftrap is om 14:30 uur.