Woudenberg 1 - Roda '46 1

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Op sportpark ’De Grift’ stond in speelronde 24 de ontmoeting tussen Woudenberg en Roda ’46 op het programma. De geel-zwarte formatie van trainer Jeroen Peters kan de punten goed gebruiken, daar het onderin de 1e klasse spannend is welke club er gaat degraderen of uit gaat komen in de nacompetitie. De ploeg uit Leusden kent een goede positionering met een vijfde plaats.

De eerdere confrontatie in Leusden werd een gemakkelijke overwinning voor Roda ’46. De ploeg was met 4-0 Woudenberg de baas. In de beginfase was het in Woudenberg al vlot dat de doelpunten vielen. Allereerst uit een hoekschop wist de uitspelende ploeg via Berry Powel tot scoren te komen, 0-1.

Enkele minuten later herstelde de thuisploeg dit al snel met de 1-1 gelijkmaker. Een voorzet van Tom de Greef werd door Tim Banning binnen gekopt. Daarna was het Roda ’46 met het balbezit en kreeg de ploeg uit Leusden een kans welke naast ging. De aanvoerder van Roda ’46 verliet vervolgens geblesseerd het veld. Tien minuten voor de rust bracht Marcel de Groot met een sliding een doelpoging ongedaan tot hoekschop.

De start van de tweede helft leverde weer de nodige activiteiten op, maar geen treffers. Een stiftje van Powel werd niet door een ploeggenoot bereikt om doelman Miguel Makonga in actie te laten komen. Aan de linkerkant een goede actie van verdediger Alec Stalman. Een medespeler werd vervolgens niet gevonden om tot een schietkans te komen.

Een voorzet van aanvoerder Joey Kooij werd door Daan Banning met zijn rechtervoet geraakt, waarbij de middenvelder niet tot een mogelijkheid kwam. Een schot van de bezoekers ging over het doel. Kleine pogingen van Joey Kooij en Tom de Greef was voor de goalie van Roda ’46.

Na een uur spelen liet de uitploeg zich even horen. Uit een corner was er een kopbal welke over ging. Na een hoekschop van Tom de Greef, probeerde Rick Staal met een boog de bal in de verre hoek te schieten. Zijn inzet ging naast. Woudenberg voerde twee wissels door. Joost de Vries en Bas Golsteijn kwamen binnen de lijnen voor Jarie van Egdom en Daan Banning. Bij Roda ’46 kwam Milan Gijsbertsen, de zoon van assistent-trainer Rob, het veld in voor Berry Powel.

In de slotfase was Woudenberg op zoek naar de 2-1 en kwam diverse keren voor het doel van Roda ’46. Na goed doorzetten van Joost de Vries leverde dit een hoekschop op. Joey Kooij kopte naast. Een voorzet van Joost de Vries werd door een verdediger weggewerkt. Een doelpunt leverde het niet op en bleef de stand op 1-1 steken.

Voor Woudenberg is dit punt een goede opsteker richting hekkensluiter GRC ’14, waardoor de ploeg nu vier punten voorsprong heeft. GRC ’14 ging namelijk met 3-1 onderuit bij SVL. De ploeg uit Langbroek weet met deze zege naar plaats tien te gaan. Ook FC De Bilt boekte een belangrijke 0-2 zege bij Almkerk. Zelfs FC Breukelen won met 4-3 van WNC.

Het blijft onderin de stand nog spannend met nog twee wedstrijden te gaan. Woudenberg gaat zaterdag 28 mei op bezoek bij nummer drie Sliedrecht. Een week later, zaterdag 4 juni, is het thuisduel tegen FC De Bilt.

Wedstrijdfoto's Woudenberg - Roda '46 (1-1).