Roda '46 1 - Woudenberg 1

3833BM
    LEUSDEN

Opstelling Woudenberg 1

Woudenberg speelde vorige week op eigen veld tegen Sliedrecht. Na de 1-2 aansluitingstreffer van Alec Stalman leek te ploeg op weg naar de gelijkmaker. Echter zegevierde de ploeg uit Sliedrecht. Zaterdag 26 februari stond een wedstrijd tegen de buren uit Leusden op het programma. Roda ’46 verloor vorige week met 2-1 bij Montfoort.

Op een zonnige zaterdagmiddag was de eerste kans voor het uitspelende team van coach Jeroen Peters. Na twee minuten kreeg Jarie van Egdom een kans, maar zag de aanvaller zijn schot gekeerd worden door de doelman. Na een kwartier startte Roda ’46 aan de linkerkant met een aanval. Na een pass naar de rechterkant wist de thuisploeg op voorsprong te komen. Het schot ging in de kruising, 1-0.

Een overtreding van Daan Banning gaf de thuisploeg een nieuwe mogelijkheid uit een vrije trap. De geel-zwarte formatie probeerde de stand weer gelijk te trekken, maar uit de twee hoekschoppen werd men niet gevaarlijk voor het doel van Roda ’46.

Na 24 minuten verdubbelden de rood-zwarten de tussenstand naar 2-0 met een schot door het midden van het doel. Na een duel met de tegenstander leek Jarie van Egdom richting de keeper te gaan. Door het vlagsignaal van de assistent-scheidsrechter werd er gefloten voor buitenspel.

Doelman Rick Moors wist een schot te keren, maar beging op een later moment een overtreding in de eigen zestien. De strafschop werd benut met de 3-0. Het laatste wapenfeit van de eerste helft was voor Roda ’46. Een schot van afstand raakte de lat.

In het tweede bedrijf was het Roda ’46 met het balbezit en Woudenberg kon daar weinig tegenover stellen. De thuisploeg raakte de paal. Enkele minuten later was het wel trefzeker. De aanvoerder omspeelde Rick Moors en kon in een leeg doel de 4-0 aantekenen.

In het laatste gedeelte van de wedstrijd schoot invaller Milan Gijsbertsen, de zoon van assistent-trainer Rob, de bal over. Goalie Rick Moors wist een schot van Berry Powel te keren. Ook Marcel de Groot hield een schot voor de doellijn weg, waardoor de achterstand niet verder werd vergroot.

Hierdoor doet Roda ’46 met deze 4-0 overwinning goede zaken en staat het met zeventien punten op plaats zes. Woudenberg zag concurrent SVL op gelijke hoogte komen, zeven punten. De club uit Langbroek won met 1-0 van Breukelen. Woudenberg speelt zaterdag 5 maart om 14:30 uur op sportpark ’De Grift’ tegen LRC.