Woudenberg 1 - Breukelen FC 1

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Na de 1-3 overwinning bij SVL volgde een 2-0 nederlaag op bezoek in Almkerk. Tegen FC Breukelen, eveneens de beschikking over veertien punten, had Woudenberg op eigen veld goede zaken kunnen doen. De eerste helft zag er goed uit. Het schot van Jarie van Egdom ging naast.

Een goede actie aan de linkerkant van Tom de Greef stelde Jarie van Egdom in staat om de 1-0 openingstreffer binnen te werken. De geel-zwarte formatie probeerde de score verder uit te breiden. Rick Staal zag zijn inzet gekeerd worden. FC Breukelen kwam enkele malen voor het doel van Woudenberg, maar was niet gevaarlijk.

Enkele hoekschoppen vielen er te noteren. Daaruit kon Woudenberg een keer counteren. Daan Banning nam de bal aan de voet mee naar voren. Een voorzet op de mee opkomende verdediger Alec Stalman werd over het doel geschoten. Vlak voor het rustsignaal had Joey Kooij nog een schietkans, maar recht op de doelman.

Ook in het tweede bedrijf bleef de thuisploeg kansen creëren. De score werd in de 67e minuut verdubbeld. Een voorzet van Joey Kooij werd door Tim Banning tegen de touwen gekopt, 2-0.

In het laatste kwartier kwam FC Breukelen terug in de wedstrijd met de 2-1 aansluitingstreffer. Toch bleven de Woudenbergers de aanval zoeken om voor de derde treffer te gaan. Diverse pogingen werden gemist. Diep in blessuretijd werd door de bezoekers de 2-2 gelijkmaker gemaakt.

Duur puntenverlies om van de onderste regionen weg te komen. SVL neemt na een 5-0 nederlaag tegen HSV De Zuidvogels de laatste plaats in, daar Almkerk met 2-3 zegevierde tegen LRC. Woudenberg bezit de elfde plaats met vijftien punten, evenals concurrenten FC Breukelen en GRC-14.

Zaterdag 23 april gaat Woudenberg op bezoek bij Nivo Sparta. Het duel in Zaltbommel vangt aan om 15.00 uur.