Schalkwijk D1 - Woudenberg JO12-1

Wedstrijd:        Schalkwijk D1 - Woudenberg D2

Status:              Competitiewedstrijd

Eindstand:       2 - 4

De eerste wedstrijd in de nieuwe competitie. Een competitie die waarschijnlijk wel wat zwaarder zal zijn dan die voor de winterstop. En afgelopen zaterdag al direct tegen een D1-team. Wat zou dat gaan worden?

Alle spelers zijn de winter goed doorgekomen, dus met 15 man op pad naar Schalkwijk. Eerst maar even op de kaart opgezocht waar dat ook al weer is.  We begonnen met Sam, Jordy, Bas en Perry op de bank.

Van te voren was aangegeven dat het belangrijk is, zoals we in de zaal gezien hebben, om steeds weer aanspeelbaar te zijn als je een pass gegeven hebt. Dat bleek in het begin in ieder geval doorgekomen te zijn, want we begonnen goed aan de wedstrijd en namen het initiatief. Dit leidde na ongeveer 5 minuten tot een lob van David die net overging. De druk bleef van Woudenbergse kant. Dat leverde na 8 minuten  2x een corner op,  waar helaas niets uitkwam. Maar Woudenberg bleef aandringen. Na 10 minuten volgde weer een corner. De bal kwam voor het doel, waar een hoop spelers vervolgens de bal misten. Een speler van Schalkwijk wilde de bal wegschieten, maar schoot tegen een medespeler aan, waarna de bal in het doel belande, 0-1.

Na 15 minuten de 1e twee wissels; Bas komt erin voor Thijs en Sam komt erin voor David. Schalkwijk is nog nauwelijks gevaarlijk geweest en Micha heeft tot dan toe nog niets te doen gehad. Maar, Woudenberg gaat onrustiger voetballen. Er werd in deze fase te weinig rust genomen. Dit leidde vervolgens tot veel balverlies door slechte passes. Schalwijk komt daardoor meer in het spel en daardoor kreeg Woudenberg in de 21e minuut de eerste corner tegen.  Gelukkig voor ons leverde dit nog geen gevaar op.

Kort hierna kwam de bal via een aanval van onze kant bij Bart. Hij ging alleen op de keeper af, maar die wist zijn schot te stoppen. Daarna volgden de wissels van Jordy voor Rick en Perry voor Jeroen.

Schalkwijk probeerde vervolgens via een counter tot resultaat te komen, maar het schot ging net naast het doel.

Hierna kwam door goed uitverdedigen van Woudenberg de bal  bij Sam. Hij ging een 1 2 met Perry aan, waarna hij zo’n beetje vanaf de middellijn richting het doel van Schalkwijk ging. Nadat hij vervolgens nog een verdediger uit wist te kappen, kon hij beheerst de 2-0 op het bord laten zetten.

Vrij snel hierna volgde weer een counter van Schalkwijk. Door een misverstand in onze verdediging kon vervolgens een van de Schalkwijkse spelers alleen op Micha afgaan en wist deze speler te scoren, 1-2.

Na de rust kwam Thijs als linksback in het veld te staan, omdat Jesse geblesseerd was geraakt. Woudenberg pakte weer – net als in de eerste helft – het initiatief. Schoten van Sam en Perry in deze fase werden door de Schalkwijkse keeper gestopt.  Woudenberg gaf vervolgens het initiatief weer wat uit handen, waardoor Schalkwijk een aantal goede kansen kreeg. Daarbij speelde ook mee dat een fysiek sterke speler in de spits ging lopen. Tot drie keer toe wist deze speler uit te breken en op Micha af te gaan.  De eerste keer wist Jarrett het gevaar nog af te wenden, de twee andere keren moest Micha het alleen doen. De eerste keer kwam hij goed zijn doel uit en wist zo de bal te stoppen. De tweede keer schoot de doorgebroken aanvaller naast.  En zoals altijd als de bal er aan de ene kant niet ingaat, gebeurt dat wel aan de andere kant.

Eerst kreeg Perry een schietkans die net naast ging. Vervolgens schoot Jordy tegen de keeper aan, waarna hij bij de volgende mogelijkheid de bal uiteindelijk wel in het doel wist te werken, 1-3.

Daarna volgden wissels van Jeroen voor Cas en Rick voor Bart. Woudenberg bleef kansen krijgen, zoals een vrije trap van Jeroen. Zijn schot wist de keeper goed te stoppen. Maar ook de Schalkwijkse spits bleef gevaarlijk en pikte alsnog zijn doelpunt mee, waardoor het toch weer spannend werd, 2 – 3.

Jesse kwam weer in het veld, nu voor Marco. Woudenberg kreeg in deze fase de betere kansen, maar er was te veel slordigheid in de balbehandeling, of er was sprake van buitenspelsituaties.

Na wel een goede aanval was het eindstation uiteindelijk Jordy die zijn tweede van de dag maakte, 2-4

Daarna nog wat kansjes en twee corners die uiteindelijk niks opleverden zodat de eindstand op 2-4 bleef staan.

Het was goed om weer een wedstrijd gespeeld te hebben,  maar het spel moet wel beter worden de komende weken. Bij vlagen liet Woudenberg leuk voetbal zien, maar bij vlagen was het ook gewoon niet goed. Bij sterkere tegenstanders kunnen we ons dat niet veroorloven en zullen we attent en geconcentreerd moeten spelen!