Houten D3 - Woudenberg JO12-1

Wedstrijd:         Houten D3 - Woudenberg D2

Status:             Competitiewedstrijd

Eindstand:        4 - 0

Zaterdag 5 februari op naar Houten voor de wedstrijd tegen de D3. Die tegenstander waren we voor de winterstop in de oude competitie ook al tegengekomen. Toen werd het in een spannende wedstrijd 2 – 1 voor Woudenberg. Hoe zou de krachtsverhouding nu liggen?

Spelen op het hoofdveld, met de hele harde wind dwars over het veld. Het meegereisde publiek kon gelukkig uit de wind op de tribune zitten. Bart kon door een knieblessure niet meedoen, verder was iedereen aanwezig. Dit keer weer de keepersbeurt voor Bas. Op de reservebank Micha, Jeroen en Aaron.

Het was duidelijk nog even zoeken in het begin voor Woudenberg. De wind maakte het er ook niet makkelijker op, maar dat gold evenzogoed voor de tegenstander. Houten nam in de beginfase wel duidelijk het initiatief en Woudenberg had het lastig. In de 5e minuut leidde dat al tot een Houtens doelpunt; via het midden kon de aanvoerder oprukken en met een mooie pass wist hij de rechterbuitenspeler te bereiken die aan de dekking van Jesse was ontkomen. De bal was onhoudbaar voor Bas, 1 – 0. Na 10 minuten moest Jesse door een ongelukkige misstap het veld geblesseerd verlaten. Micha nam zijn plek linksachter in. Een minuut of vijf later was het weer de aanvoerder van Houten die een aanval wist op te zetten. De bal kwam hoog in het centrum en door de wind stuiterde deze raar weg, waardoor er even niet attent op werd gereageerd in de achterhoede. De voorhoede van Houten was wel attent en wist de bal in het net te krijgen, 2 – 0.  Houten bleef in deze fase de sterkere, hoewel Woudenberg meer en meer de duels aanging en er voor ging knokken. Een gevaarlijke voorzet over rechts van Houten wist Bas keurig te pakken. Daarna brak een fase aan waarin Woudenberg de tanden liet zien. Jeroen wisselde voor de geblesseerd geraakte Rick, waarbij Jeroen het centrum van het middenveld voor zijn rekening ging nemen en Perry naar rechtsvoor verhuisde. Aaron nam de plek op de linkshalf positie van David in. Woudenberg werd feller en drong Houten volledig op de eigen helft terug. De laatste tien minuten van de eerste helft waren volledig in handen van Woudenberg en de defensie van Houten moest alle zeilen bijzetten om te voorkomen dat Woudenberg tot scoren kon komen. De mooiste kans deed zich tegen het eind van de eerste helft voor nadat Sam met een paar mooie bewegingen zijn tegenstander het nakijken gaf. De bal kwam bij Jordy terecht, maar zijn schot werd goed gestopt door de Houtense keeper.

Bij het begin van de tweede helft wisselde Cas voor David. David kwam weer op de linkshalf plek en Aaron schoof door naar de rechtshalfpositie. De lijn van de laatste tien minuten leek zich in het begin van de tweede helft voort te zetten. Woudenberg het initiatief, knokkend voor de bal en attent spelend. Maar ook Houten was nu duidelijk gewaarschuwd en liet zich minder terugdringen dan aan het eind van de eerste helft. In de 37e minuut een goede Woudenbergse aanval via Sam en Jordy, waarna de bal bij Perry kwam. Zijn schot werd door de keeper gepakt. Houten liet het er niet bij zitten en even later wist Bas met een mooie redding te voorkomen dat Houten tot scoren kwam. Het spel golfde heen en weer. Even later was het weer Perry die voor Woudenberg een mogelijkheid kreeg, maar dit keer ging zijn bal over het doel. Kort daarop weer een Houtense aanval, een hoge voorzet over rechts, met een vrijstaande man van Houten. Een onhoudbare bal, 3 – 0. Woudenberg bleef voetballen, maakte het de tegenstander nog extra moeilijk doordat Jarrett meer naar voren ging voetballen, waardoor er meer mensen op het middenveld kwamen te staan. Een  paar vrije trappen voor Woudenberg leken mogelijkheden te beiden, maar de verdediging van Houten was attent. Doordat Woudenberg minder mensen achterin had staan, kon het bij een tegenaanval gevaarlijk worden. Dat gebeurde dan ook tegen het eind van de wedstrijd, 4 – 0.

Een actie van Woudenbergse kant helemaal aan het eind van de wedstrijd leverde een schotpoging voor Aaron op, maar de keeper van Houten wist de bal te stoppen.

Een 4 – 0 winst voor Houten, maar een goed spelend Woudenberg, dat strijdend ten onder is gegaan. Later in de competitie, wanneer Houten in Woudenberg op bezoek komt, zullen we de zaak weer proberen recht te trekken.