Woudenberg JO12-1 - Saestum D3

Wedstrijd:        Woudenberg D2 - Saestum D3

Status:              Competitiewedstrijd

Eindstand:       3 - 1

Zaterdag 26 maart stond de return tegen Saestum op het programma. Op 19 maart was de uitwedstrijd tegen Saestum en die werd uiteindelijk met 4 – 1 verloren. Zou de D2 in zo’n korte tijd in staat zijn om zich op te peppen voor een sportieve revanche? Alle jongens hadden er in ieder geval zin in; dus weer 15 spelers paraat. Dit keer Micha op het doel, Cas, Jarrett, Marco en Jesse achterin, Perry, Jeroen en David op het middenveld en voorin Bart, Rick en Sam. Op de bank Bas, Thijs, Jordy en Aaron.

Afgesproken was dat Saestum onder druk gezet zou worden, waardoor zij naar achteren gedwongen zouden worden. Saestum probeert namelijk steeds een overtal op het middenveld te krijgen, waardoor wij in een verdedigende rol gedwongen zouden worden. In het begin leverde de druk van Woudenbergse kant direct al kansen op via Sam en Rick, maar de ballen gingen nog naast het doel. Woudenberg was aanvallend duidelijk sterker in het begin van de eerste helft. De mogelijkheden werden dan ook aan Woudenbergse kant gecreëerd, maar de afronding wilde niet lukken. Of ballen gingen naast, of werden in handen van de keeper gespeeld, in ieder geval waren er wel veel kansen, maar geen enkele kans kon verzilverd worden. Na ongeveer tien minuten nam Saestum meer het heft in handen. Dat resulteerde in de 13e minuut in ruimte op rechts. Het harde half hoge schot dat daaruit volgde was onhoudbaar voor Micha en daar stonden we dus met 0 – 1 achter. Het duurde even voor Woudenberg de draad weer wist op te pakken. Saestum werd volledig teruggedrongen, maar het geluk was (nog) niet aan Woudenbergse kant. Een aantal kansen voor Rick en Jordy bleef onbenut doordat de keeper attent was, of wij net niet de juiste passeerbeweging gebruikten. Bij rust betekende dat dus een 0 – 1 achterstand, hoewel Saestum eigenlijk maar één kans had gehad en Woudenberg duidelijk de meerdere op het veld was geweest, maar ja, zo kan voetbal zijn.

De tweede helft begon Woudenberg weer gedreven en weer was het Woudenberg dat het initiatief nam. Na een minuut of vijf in de tweede helft moest Jeroen tijdelijk het veld verlaten, omdat hij zijn voetbalschoen helemaal aan gort had gelopen. Gelukkig bood de kast met gevonden voorwerpen uitkomst. In die periode was het in de 37e minuut Jordy die de stand op 1 – 1 wist te brengen, via het hoofd van één van de Saestum spelers. Saestum had duidelijk het beste gehad en Woudenberg kon meer en meer de wedstrijd in handen nemen. Dat leverde nog verschillende mogelijkheden op, maar Saestum hield het hoofd nog boven water. Woudenberg ging massaler in de aanval, waarbij geregeld Jarrett ook voor gevaar wist te zorgen. In de 53e minuut trok Jarrett weer naar voren en was het dit keer ook Thijs die na een pass door het midden van Jarrett de bal in het strafschopgebied van Saestum oppikte en vervolgens koel wist te scoren; een verdiende 2 – 1 voorsprong. In de laatste minuut van de wedstrijd werd een slechte uittrap van de doelman van Saestum opgepikt door Jordy. Met wat geluk kwam zijn bal bij Sam terecht en die hoefde niet lang na te denken om die kans te benutten. Dat betekende dus een 3 – 1 voorsprong.  Daarmee was ook de tweede helft gespeeld, een helft waarin Woudenberg gedomineerd had en Saestum eigenlijk niet veel meer in had kunnen brengen dan verdedigen. Nu en dan was er wel een uitbraak geweest, maar omdat iedereen goed meespeelde kon het gevaar voorkomen worden. Een hard werkend Woudenberg had daardoor een sportieve revanche op Saestum genomen.

Er volgt nu nog een zwaar programma voor de D2, waarbij de beide koplopers Houten en VVA nog op bezoek komen. Een mooie gelegenheid voor de D2 om te alten zien wat we waard zijn!