Woudenberg 1 - Yerseke 1

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Woudenberg kwam in de eerste ronde van de nacompetitie tegenover v.v. Yerseke te staan. De 2e klasser uit Zeeland eindigde op een derde plaats op de ranglijst, waarbij de club de meeste doelpunten (82) van de competitie wist te maken. Woudenberg had de taak om zich via de nacompetitie te handhaven voor de 1e klasse.

Coach Jeroen Peters hanteerde, op één positie na, dezelfde formatie als de laatste competitiewedstrijd met FC De Bilt (1-0 winst). In de aanval maakte Jarie van Egdom zijn opwachting ten koste van Joost de Vries. Na een kwartier te spelen was er een goede lange bal van Tim Banning op de doorgelopen Joey Kooij. Al glijdend zag Joey zijn inzet gekeerd worden door de doelman, maar werd daarna pijnlijk met de noppen geraakt door de goalie. Na een blessurebehandeling kon Joey de wedstrijd weer hervatten.

De volgende kans van Woudenberg diende zich aan via Rick Staal. Met een volley raakte de aanvaller de lat. In de tegenaanval counterde Yerseke met uiteindelijk een schot van afstand. Na een ingooi op de helft van Woudenberg door Yerseke werd de bal terug gelegd. De scheidsrechter zag een overtreding van Nick de Greef, waarna een strafschop werd toegekend. Aanvoerder Lindenberg benutte deze mogelijkheid om voor de 0-1 openingstreffer te zorgen.

De thuisploeg ging met aanvallende intenties door op zoek naar de gelijkmaker. Joey Kooij liet na een half uur speeltijd de goalie handelend optreden om de bal naast het doel te tikken. Uit een vrije trap kwam een poging via Jarie van Egdom. Na zijn aanname kon de aanvaller schieten, maar ging het lederen projectiel naast het doel.

Vlak voor het rustsignaal was ook Tom de Greef dicht bij de gelijkmaker. Echter ging de bal net naast de paal. Woudenberg wist wat hen te doen stond na de pauze. Dat bleek ook wel aan de start van de tweede helft. Een voorzet van Joey Kooij werd door Jarie van Egdom op de paal gekopt. De rebound van Tim Banning ging er niet in. Tom de Greef gaf vervolgens voor, maar was een verdediger van Yerseke om de bal weg te werken.

Een vrije trap van Joey Kooij werd door de keeper van Yerseke gekeerd. De uitspelende ploeg kreeg soms de ruimte om uit een snelle omschakeling richting het doel van Miguel Makonga te gaan. In de slotfase kwam Yerseke toch een schietkans, welke gemakkelijk gepakt kon worden door Miguel.

Een kopbal van Joey Kooij ging recht in de handen van de Yerseke-doelman. In de resterende minuten ging Woudenberg aanvallender spelen en werd Nick van Raaij binnen de lijnen gebracht voor verdediger Marcel de Groot. Na voorzetten van Daan Banning of de uittrappen van Miguel Makonga kon Woudenberg in de eindfase voor het doel niet gevaarlijk worden. Tom de Greef zag zijn poging in de handen van de doelman gepakt worden.

Woudenberg kan geen vervolg geven in de nacompetitie en liep tegen een 0-1 nederlaag aan tegen Yerseke. Na het behaalde kampioenschap in 2019, maakt de club een terugkeer naar de 2e klasse. Volgend seizoen zal Woudenberg zich in de competitie proberen te mengen bij de bovenste ploegen. Voor Yerseke gaat de nacompetitie voor promotie verder met dinsdag een thuisduel tegen Wieldrecht.

Zaterdag 11 juni 2022, 14:30 uur:
    Woudenberg - Yerseke: 0-1

Scoreverloop:
    0-1 J. Lindenberg (23/pen)

Opstelling Woudenberg:
    Miguel Makonga, Alec Stalman, Marcel de Groot (87. Nick van Raaij), David Ajayi, Nick de Greef (70. Niels van Veenendaal), Daan Banning, Tim Banning (76. Bas Golstein), Rick Staal, Tom de Greef, Joey Kooij, Jarie van Egdom (70. Joost de Vries)

Gele kaarten Woudenberg:
    Nick de Greef, Jarie van Egdom, Nick van Raaij, Tom de Greef

Wedstrijdfoto's Woudenberg - Yerseke (0-1).

Omroep Zeeland:
    Samenvatting van de wedstrijd Woudenberg - Yerseke.
    Yerseke: Trainer Alexander van Keulen en aanvoerder Jorn Lindenberg.