Staal schiet in de slotfase 2-2 gelijkmaker binnen. Woudenberg bekert verder

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Woudenberg heeft zich voor de volgende bekerronde weten te plaatsen. Op eigen veld werd in de slotfase een 2-2 eindstand behaald tegen SO Soest. De geel-zwarte formatie begon het bekeravontuur uit tegen Victoria met een 2-0 nederlaag. Uiteindelijk eindigde Victoria met twee andere overwinningen op FC Weesp en SO Soest als groepswinnaar. Woudenberg speelde de overige bekerduels thuis. Zaterdag 10 september werd FC Weesp met 4-0 verslagen met goals van Joost de Vries, Tom de Greef en Tim Bannink (2x).

En zaterdag 17 september de 2-2 puntendeling tegen SO Soest. Een tweede plaats in de poule, waarmee de volgende ronde in de beker werd bereikt. Toch had Woudenberg een lastige middag met de ploeg uit Soest. Halverwege de eerste helft kwam de thuisspelende ploeg op een 1-0 voorsprong. Joost de Vries wist zijn tegenstander te slim af te zijn en schoot vervolgens in de linkerhoek raak. Tien minuten later was SO Soest uit een vrije trap met een doelpoging, welke naast ging.

Een pass van verdediger Niels van Veenendaal kon Bas Golstein net niet bereiken. De doelman nam de bal in handen en voorkwam een kans voor Woudenberg. Wel incasseerde Woudenberg vlak voor het rustsignaal een tegentreffer. Een overtreding van Niels van Veenendaal in het strafschopgebied werd bestraft. De toegekende strafschop kon beheerst in de hoek achter keeper Miguel Makonga geschoten worden, 1-1.

Aan de start van de tweede helft voerde trainer Jeroen Peters wijzigingen door. Niels van Veenendaal werd vervangen door Nick de Greef. Verdediger Sander van Keulen kwam binnen de lijnen voor Bas Golstein. Rick Staal, gestart als centrale verdedigingsduo met Marcel de Groot, kon een linie doorschuiven naar het middenveld.

Al na drie minuten was het eerste wapenfeit van toepassing. Een schot van Joey Kooij werd gepakt door de goalie van SO Soest. Een goede combinatie tussen Tom de Greef en Joost de Vries werd door laatstgenoemde voorlangs geschoten. Balverlies door Woudenberg introduceerde een aanval van SO Soest. Bij het eerste schot wist Miguel Makonga nog te pareren, maar de rebound kon eenvoudig binnen geschoten worden, 1-2. Na een uur speeltijd schoot SO Soest van afstand naast. Een hoekschop voor Woudenberg werd door Joey Kooij naast gekopt.

In de laatste tien minuten probeerde de thuisploeg de stand op gelijke hoogte te brengen. Een schot van Tom de Greef werd gekeerd door de doelman. Invaller Gerwin van Essen kon net niet eerder bij de bal komen om de rebound tegen de touwen te werken. Een mogelijkheid van Rick Staal ging in eerste instantie naast het doel. Enkele seconden later werd de middenvelder opnieuw in staat gesteld om uit te halen en was het ditmaal wel raak met de 2-2 gelijkmaker.

In het restant van de blessuretijd deed SO Soest een poging om als winnaar van het veld te stappen. Een handsbal buiten de zestien meter leverde een vrije trap op, maar resulteerde niet in de winnende treffer en bleef de stand op 2-2 steken. De drie bekerwedstrijden in de groepsfase zitten er op. Woudenberg behaalde vier punten en mag als runner-up, achter lijstaanvoerder Victoria, de volgende ronde in. Komende zaterdag 24 september start Woudenberg aan de competitie in de 2e klasse met een uitconfrontatie met CDW. De aftrap in Wijk bij Duurstede is 14:30 uur.

Wedstrijdfoto's Woudenberg - SO Soest (2-2).