Valleivogels E1 - Woudenberg JO11-1

Valleivogels E1

Woudenberg E1 (voorjaar), 1e klasse 30

7 februari 2011 18:00

Vanavond speelde de E1 de uitgestelde wedstrijd van afgelopen zaterdag uit tegen Valleivogels.

Na de galavoorstelling tegen VRC E1 (1-5) werd er flink wat verwacht van de jongens

De harde wind van zaterdag was helaas nog niet gaan liggen en goed verzorgd voetbal spelen was daarom zeer moeilijk.

De eerste helft hadden we wind tegen en de sterke spelers van Valleivogels zetten Woudenberg gelijk onder druk.

Dat Valleivogels geen slechte ploeg heeft hebben ze al laten zien door te winnen bij het sterke

Focus ’07.

De druk van Valleivogels hield een kwartier aan en leverde een aantal (halve) kansen op.

Woudenberg moest goed bij de les blijven en proberen met deze tegenwind de schade beperkt te houden.

Na het eerste kwartier kwam Woudenberg wat meer aan voetballen toe en kreeg ook enkele kansen.

Door een misverstand in de verdediging van Valleivogels kon Joost profiteren 0-1.

Dit gaf wat vertrouwen en twee minuten later rukte Coen op door het midden en besloot met tegenwind op doel te schieten.

Met tegenwind is de bal wat langer onderweg en de inzet was de keeper te machtig 0-2.

De tweede helft windje mee zodat we er wat makkelijker uit konden komen.

Het spel werd nog een stukje beter, maar echt goed voetbal was met de harde wind onmogelijk.

Vanaf de linkerkant schoot Jesse na een goede aanval via de handen van de keeper de 0-3 binnen.

Vijf minuten voor tijd kon Nick er vanaf de rechterkant zelfs 0-4 van maken.

Deze eindstand zou wel erg geflatteerd zijn want voetballend was de wedstrijd in evenwicht.

Net als Valleivogels in de eerste helft leidde nu een misverstand tussen Mike en Daniël tot de eretreffer voor Valleivogels 1-4.

Het was een wedstrijd waarbij Woudenberg de kansen beter benutte dan de tegenstander.

Daarbij moet wel vermeld worden dat Mike onder deze moeilijke omstandigheden alles uit zijn doel ranselde.

Jongens, er is goed geknokt vandaag en het goede voetbal bewaren we voor aanstaande zaterdag tegen Focus ’07 E1 uit.