Woudenberg JO12-1 - Delta Sports D3

Wedstrijd:        Woudenberg D2 – Delta Sports D3

Status:              Competitiewedstrijd

Eindstand:       4 - 1

Zaterdag 5 maart kon de Woudenbergse D2 eindelijk weer opgaan voor een competitiewedstrijd. Op 19 en 26 februari waren nog oefenwedstrijden gespeeld tegen respectievelijk een combinatie van de Woudenbergse E1/E2 en tegen Lopik. De eerste wedstrijd leverde uiteindelijk winst op, de wedstrijd tegen Lopik werd met 4 – 3 verloren. Nu dus tijd voor het echte werk en nog wel op de verjaardag van Gertjan die vandaag 50 is geworden! Alle reden om er echt voor te gaan!

Keepersbeurt voor Bas, nog even onduidelijk of de D1 wellicht spelers nodig zou hebben. Dat bleek uiteindelijk niet het geval, dus voltallig en daarmee ook een bankbezetting van vier man. In het veld Bas, Thijs, Marco, Jarrett en Cas (als aanvoeder), middenveld David, Jeroen en Perry, voorin Sam, Rick en Bart. Op de bank, Micha, Aaron, Jordy en Jesse.

De opdracht luidde om vooral als team te spelen, elkaar te helpen en weinig ruimte aan de tegenstander te geven. Bij de start werd Woudenberg direct wakker geschud; binnen een minuut was het Delta Sports dat gevaarlijk via links wist uit te breken. De voorzet werd gelukkig voor ons gemist door de spits van Delta Sports. Woudenberg was gewaarschuwd, maar wist zich te hervinden. In de zesde minuut van de wedstrijd tikte Sam vanuit links de bal naar Rick in het centrum die daar opeens alle ruimte had en vanaf halverwege de helft van Delta Sports op volle snelheid richting doel kon gaan. De keeper van Delta Sports kwam nog goed uit, maar met een lage schuiver schoof Rick de bal rechts langs hem het doel in; 1 – 0. Delta Sports was hierdoor attent geworden en nam meer en meer het heft in handen. Zowel ons midden- veld als onze verdediging hadden er een zware klus aan om de gasten bij het doel van Bas weg te houden. Een corner in de twintigste minuut van Delta Sports kon nog weggewerkt worden, maar kort daarop lukte het Woudenberg niet om de bal ook daadwerkelijk uit te verdedigen en was het Delta Sports dat Bas wist te passeren, 1 – 1. tegen het eind van de eerste helft was er nog een mogelijkheid aan Woudenbergse kant, maar Micha wist die kans niet te benutten.

De tweede helft liet weer een aanvallend Delta Sports zien. Door goed verdedigend werk van Jarrett kon een kans van Delta Sports ongedaan gemaakt worden in de 34e minuut. Direct daarop volgde een uitval van Woudenberg, waarbij Delta Sports aan buitenspel dacht. Dat was niet het geval, maar de keeper van Delta Sports was attent op het schot van David. Het spel golfde in die fase op en neer. Want direct daarna was het Delta Sports dat een mogelijkheid kreeg, maar Bas wist de bal prima te onderscheppen. Woudenberg trok vervolgens het initiatief wel meer naar zich toe; een schot van Micha ging nog naast, maar in de 43e minuut kwam de bal op links bij David. Door de benen van een verdediger en langs de keeper verdween zijn schot in het doel; 2 – 1. Eigenlijk direct daarna was het weer Woudenberg dat het initiatief nam, nu over rechts. De bal kwam bij Bart, die met een fraaie lob de keeper wist te passeren, een mooie 3 – 1 voorsprong. In deze fase was het duidelijk Woudenberg dat de touwtjes in handen had en Delta Sports liep achter de feiten aan. In de 48e minuut kwam de bal weer op rechts bij Bart. Hij trok op richting doel en werd in het strafschopgebied onderuit gehaald, een penalty. Jeroen toonde zich een koude kikker en nam de penalty voor zijn rekening. Onhoudbaar voor de keeper schoof hij de bal in het doel; een comfortabele 4 – 1 voorsprong. Het pleitte voor Delta Sports dat ze bleven voetballen en zelfs Woudenberg nog onder druk wisten te zetten in een offensief. Woudenberg had inmiddels echter zoveel zelfvertrouwen gekregen dat met degelijk spel gevaar werd voorkomen. Op slag van het einde van de wedstrijd was er aan Woudenbergse kant uit een corner nog een mogelijkheid voor Jarrett, die echter geen resultaat opleverde.

Door werklust en strijdlust heeft Woudenberg deze overwinning weten veilig te stellen. In de eerste helft was het Delta Sports dat voor het meeste gevaar wist te zorgen, maar in de tweede helft was Woudenberg sterker en wist dat om te zetten in de uiteindelijke winst. Een mooi verjaardagskado voor Gertjan!