Woudenberg 5 - FC Driebergen 4

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Begin september was de eerste thuiswedstrijd voor de beker tegen Valleivogels 7 (2-3 verlies). Daarna volgden de uitconfrontaties met KVVA 3 (2-3 winst) en VVZA 2 (0-0). De start van de competitie was vorige week met een uitduel bij Roda ’46 2 (1-1).

De eerste competitiewedstrijd op eigen veld was tegen FC Driebergen 4. Deze ploeg verloor vorige week met 2-4 van Valleivogels 5. De Woudenbergse formatie begon voortvarend aan de wedstrijd. De eerste kans van dit duel was voor William die de bal over de doelman heen schoot. Echter werd de lat geraakt en kon Willem de rebound niet binnen werken.

Een nieuwe aanval werd weer ingezet. Na een goede pass van Ronald werd Angelo aan de rechterkant van de bal voorzien om strak voor te geven op de doorgelopen William. Het was een klein kunstje om voor het doel binnen te tikken, 1-0.

Aan de linkerzijde kon Kevin het lederen projectiel binnen houden en met een puntgave voorzet kon William met een snoekduik de 2-0 binnen koppen bij de tweede paal. FC Driebergen kwam tot enkele hoekschoppen, maar werd niet gevaarlijk voor het doel van Micha.

In het tweede bedrijf bepaalde de thuisploeg al snel de stand op 3-0. Invaller Remco wist tijdens een combinatie met Kevin betrokken te raken bij de derde treffer. Kevin kon de bal in de korte hoek te schieten.

Door het balbezit te houden kwam Woudenberg tot nieuwe aanvallen. Een schot van Ronald ging over, maar enkele minuten later liep de middenvelder door op de keeper, was eerder bij de bal en was het vervolgens eenvoudig om in een leeg doel te schieten, 4-0.

De uitspelende ploeg uit Driebergen kwam in het tweede deel wat meer op de helft van Woudenberg. Dat resulteerde in enkele hoekschoppen. Dennis probeerde de bal voor zijn tegenstander weg te werken, maar zag dat de bal voor de doellijn weggekopt worden door Jeroen. Gaat Woudenberg de nul houden?

Dat had er misschien wel ingezeten. Een moment van onoplettendheid resulteerde echter in een schot in de hoek en zorgde voor de eretreffer, 4-1. In de slotfase zag Willem zijn schot met links over gaan en keerde Micha met een katachtige redding een inzet van FC Driebergen tot hoekschop. Woudenberg boekt de eerste thuiszege en staat in de competitie op een gedeelde tweede plaats met vier punten.

Remco en Willem bedankt voor jullie inzet tijdens deze wedstrijd om mee te doen!

Zaterdag 8 oktober wacht om 12:30 uur het uitduel bij SVF 2. De laatste ontmoeting in Cothen was in het eerste afgebroken Coronaseizoen 2019-2020. Het 5e elftal verloor destijds die ontmoeting met 4-1. Om koploper Odijk 2 in het spoor te blijven, zal Woudenberg 5 gebrand zijn om een mooi resultaat neer te gaan zetten.